تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۵۱
بازدید: ۴۸۸
کد خبر: ۶۵۹۷۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

افزایش اطمینان سهامداران و فعالان بازار سرمایه به سیمان هرمزگان

می متالز - سیمان هرمزگان طی سال‌های گذشته بارها موفق به اخذ نشان واحد نمونه صنعتی، واحد نمونه کیفیت، واحد نمونه محیط ‌زیست، صادرکننده نمونه، لوح تقدیر برای عملکرد مناسب در شاخص‌های بهره‌وری و … شده است. لازم به ذکر است این شرکت سال جاری نیز در روز جهانی استاندارد موفق به کسب لوح سپاس در امر کیفیت شد که این لوح به مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان اهدا شد. همچنین شرکت سیمان هرمزگان با توجه به شفافیت مالی و گزارش عملکرد مثبت در بازار بورس؛ از سوی سازمان اوراق بهادار جز‌‌‌ء 40 شرکت برتر بورس معرفی شد.
افزایش اطمینان سهامداران و فعالان بازار سرمایه به سیمان هرمزگان

به گزارش می متالز، در همین راستا با دکتر مهدی باشتی مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان گفت‌وگویی انجام شده است که در ادامه می‌آید:

باشتی مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان در خصوص مهمترین دلایل انتخاب این مجموعه صنعتی به عنوان یکی از 40 شرکت برتر بورسی گفت: شناسایی شرکت‌‌های فعال در بورس اوراق بهادار تهران بر پایه ترکیبی از قدرت نقدشوندگی سهام، تعداد و ارزش سهام‌های داد‌وستد شده، تعداد روزهای دادوستد و تاثیرگذاری این دادوستدها بر بازار است.
وی با اشاره به اخذ رکورد بالای سیمان هرمزگان در پارامترهای یاد شده، افزود: این شرکت با توجه به حجم معاملات بالا و روزهای توقف بسیار کم و بازده مناسب سهام طی 6 ماهه اول سالجاری توانست خود را به یکی از نهادهای قابل اعتماد بازار دوم بورس تبدیل کند.
باشتی با بیان اینکه این انتخاب نشاندهنده به بار نشستن تلاش‌های مدیریت و پرسنل وفادار شرکت سیمان هرمزگان است، در خصوص اینکه این انتخاب تا چه میزان در فعالیت‌های آتی شرکت و ارتباط با سهامداران تاثیرگذار خواهد بود، گفت: این انتخاب سبب افزایش انگیزه و تلاش کادر مدیریتی و نیز پرسنل شرکت برای دستیابی به اهداف بالاتر شده؛ از سوی دیگر سبب افزایش اطمینان سهامداران و فعالان بازار سرمایه به شرکت سیمان هرمزگان و مدیران این مجموعه شده است.


باشتی در پاسخ به اینکه بازار سرمایه چه دستاوردهایی را می‌تواند برای بنگاه‌های تولیدی به همراه داشته باشد، گفت: بازار سرمایه محلی برای تجمیع سرمایه‌های خرد و مکانیزمی جهت تخصیص هدفمند سرمایه‌ها و نقدینگی‌ها به صنایع، تولیدات و فعالیت‌های مختلف تجاری و اقتصادی است.
وی تاکید کرد: هنگامی ‌که در کشور بازار سرمایه‌ای باثبات و کارا وجود داشته باشد؛ منابع مورد نیاز برای شروع یا گسترش فعالیت‌های اقتصادی سودآور در هر لحظه مهیا بوده و تامین منابع ارزان قیمت و بلندمدت برای بنگاه‌های اقتصادی نیز به راحتی میسر خواهد شد.

مدیرعامل شرکت سیمان هرمزگان در خصوص برنامه‌های آتی شرکت طی نیمه دوم سالجاری گفت: این شرکت در 6 ماهه دوم سال مالی خود همانند سال‌های گذشته به دنبال حداکثر کردن میزان تولید و فروش، افزایش سهم خود در بازارهای داخلی و افزایش صادرات به کشورهای آفریقایی و کشورهای حوزه خلیج‌فارس است. در عین حال عملی شدن افزایش سرمایه صد درصدی شرکت از محل مطالبات و آورده نقدی نیز یکی دیگر از اهداف 6 ماهه دوم شرکت در سالجاری خواهد بود.

عناوین برگزیده