تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۴۹
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۶۶۰۲۹
سرویس خبر : انرژی

آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی

می متالز - پرونده انتقال آب دریای خزر به فلات مرکزی ایران درحالی صفحات نهایی خود را طی می‌کند که موافقت با اجرای آن با اعتراض بسیاری از کارشناسان و صاحب‌نظران مواجه شده است.
آخرین وضعیت پروژه انتقال آب خزر به فلات مرکزی

به گزارش می متالز، با این حال به نظر نمی‌رسد که دولت برنامه‌ای برای توقف آن داشته باشد و آن‌طور که وزیر نیرو توضیح داده است، امور مربوط به پروژه طبق روال در حال اجرا بوده و مطالعات زیست‌محیطی آن درحال تکمیل شدن است.

در این رابطه وزیر نیرو با تاکید بر این‌که موضع وزارت نیرو در اجرای پروژه انتقال آب خزر به سمنان، انجام مطالعات کامل فنی، اقتصادی، زیست‌محیطی و اجرای طرح‌ها برای مصالح عامه و بر اساس مقرراتی است که وجود دارد، اظهار کرد: البته ملاحظات اقتصادی و اجتماعی نیز حائز اهمیت است. وزارت نیرو هیچ طرحی را بدون ایجاد این مفاهمه نه اجرا و نه متوقف می‌کند.

اردکانیان ادامه داد: اساس کار این است که این طرح‌ها در خدمت توسعه کشور باشد و توسعه کشور هم وابسته به در نظر گرفتن همه ابعاد طرح‌های بزرگ است. هم ابعاد فنی، هم ابعاد اقتصادی، هم ملاحظات زیست‌محیطی و اجتماعی. وزیر نیرو به این سوال که آیا برای اجرای پروژه مذکور چالشی بین وزارت نیرو و سازمان حفاظت محیط زیست وجود دارد، پاسخ داد: چالشی بین وزارت نیرو و سازمان محیط زیست وجود ندارد و کارها طبق روال درحال انجام شدن است. وی درمورد آخرین وضعیت اجرای پروژه نیز توضیح داد: اجرای پروژه در مرحله‌ای است که مطالعات زیست‌محیطی کامل شود و ارزیابی مطابق مصوبه هیات وزیران توسط سازمان حفاظت محیط زیست صورت بگیرد و آنها اظهار نظر کنند.

عناوین برگزیده