تاریخ: ۱۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۴۲
بازدید: ۱۹۵
کد خبر: ۶۶۰۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
تحلیلگر ارشد بازارهای بین المللی مواد معدنی از امضای تفاهمنامه میان بورس فلزات شانگهای و بورس هنگ کنگ گزارش داد؛

همکاری در بازار جهانی فلزات تقویت می شود

می متالز - بورس فلزات شانگهای SMM و بورس هنگ کنگ HKEX به عنوان دو بورس بزرگ آسیایی برای ایجاد یک همکاری طولانی مدت در تجارت کالا، روز چهارشنبه 30 اکتبر تفاهمنامه مشترک و صورت جلسه همکاری را به امضا رساندند.
همکاری در بازار جهانی فلزات تقویت می شود

به گزارش می متالز، امضای این تفاهمنامه MOU مبنی بر همکاری فیمابین بعد از سمینار بورس فلزات شانگهای که در تاریخ 29 اکتبر با همکاری بورس فلزات لندن LME در لندن برگزار شد، انجام گرفت. 

بورس فلزات شانگهای SMM و بورس هنگ کنگ HKEX جزئیات دقیقی را برای امضای این تفاهمنامه در نظر گرفته اند و دیدگاه هایی را در مورد همکاری و تبادل اطلاعات مطرح کرده اند. 

نتیجه این همکاری استراتژیک، ارتقاء توسعه تجارت متقابل در بازارهای مالی و کالایی آسیا خواهد بود.

چین بیش از نیمی از مصرف جهانی فلزات را به خود اختصاص داده و تأثیر فزاینده ای در قیمت های جهانی داراست و بورس فلزات شانگهای نیز در این میان نقش مهمی را ایفا می کند.

مشارکت استراتژیک جدید HKEX و SMM امکان استفاده از قدرت داده پردازی SMM را افزایش داده و تأثیر قیمت های کشف شده در بازارهای بین المللی را تقویت می کند. 

بدین ترتیب در آینده ای نزدیک قیمت گذاری بر پایه شاخص بورس فلزات لندن LME جای خود را به شاخص بورس فلزات شانگهای SMM در بازار آسیایی خواهد داد.

عناوین برگزیده