تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۰۳
بازدید: ۲۶۶
کد خبر: ۶۶۱۴۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

صرف درآمد‌های نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی

می متالز - عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: مطابق برنامه‌ریزی دولت، قرار است که درآمد‌های مالیاتی صرف امور جاری شده و درآمد‌های نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شود.
صرف درآمد‌های نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی

به گزارش می متالز، جهانبخش محبی‌نیا درباره برنامه‌ریزی دولت برای ارائه لایحه بودجه دو سالانه به مجلس و تفکیک درآمد‌های مالیاتی و نفتی، اظهار کرد: مطابق برنامه‌ریزی دولت، قرار است که درآمد‌های مالیاتی صرف امور جاری شده و درآمد‌های نفتی برای اجرای پروژه‌های عمرانی هزینه شود.

وی افزود: در وضعیت فعلی بخواهیم یا نخواهیم، درآمد‌های نفتی از بودجه جدا شده و باید از درآمد‌های دیگر از جمله درآمد مالیاتی استفاده کنیم، حال این روش در صورتی نتیجه خواهد داد که بدون تعارف، یک جراحی بدون مُسکن در کشور انجام شود.

نماینده مردم میاندوآب، شاهین دژ، تکاب در خانه ملت ادامه داد: پیش‌بینی من این است که در سال‌های آینده، سوخت‌های فسیلی از چرخه استفاده در کشور‌ها کنار خواهد رفت و آن زمان است که اگر ما اقدام زیرساختی در حوزه بودجه و اقتصاد انجام نداده باشیم، به طور حتم مشکلات بسیاری برای کشور ایجاد خواهد شد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه مجلس خاطرنشان کرد: طبق گزارش‌های رسیده، در کشور معادل بدهی‌های کل دولت مازاد املاک، مستقلات و سرمایه‌های به خواب رفته وجود دارد، حال اگر این سرمایه‌ها با نظارت سه قوه تبدیل به دارایی نقدی شده و پس از آن این اعتبارات در راستای سرمایه‌گذاری در کشور و امداد اجتماعی به ویژه کمک به مستضعفان هزینه شود، می‌توان مشکلات را پشت سر گذاشت.

این نماینده مردم در مجلس دهم بیان کرد: به اعتقاد من با شرایط موجود بودجه کشور، باید هزینه تمام دستگاه ها، موسسات و سازمان‌ها بدون هیچ استثنایی حداقل ۲۰ درصد کاهش یابد و مسوولان دستگاه‌ها خود باید برای اجرای این مساله پیشگام شوند.

عناوین برگزیده