تاریخ: ۰۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۴۳
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۶۶۱۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

راه اندازی دبیرخانه اوراسیا در گیلان نیازمند حضور موثرتر گمرک است

می متالز - استاندار گیلان با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت کشورهای حوزه اتحادیه گمرکی و اوراسیا، گفت: راه اندازی دبیرخانه اوراسیا در گیلان نیازمند حضور موثرتر گمرک است که باید در کمیسیون اقتصادی مجلس رسیدگی شود.
راه اندازی دبیرخانه اوراسیا در گیلان نیازمند حضور موثرتر گمرک است

به گزارش می متالز، ارسلان زارع در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی در سالن اجتماعات استانداری گیلان، مقطع کنونی را مقطع حساس جنگ اقتصادی دانست و اظهار کرد: در شرایطی که کشور، دولت و ملت تحت فشارهای ظالمانه ناشی از رفتارهای خارج از عرف، غیر قانونی و غیر اخلاقی آمریکا قرار گرفته بدیهی است که ارکان نظام باید در یک صف آرایی متحد و منسجم قرار بگیرد.

وی اقتصاد مقاومتی را نقشه راه کشور در این جنگ اقتصادی دانست و افزود: اقتصاد مقاومتی بهترین راهبرد در عرصه اقتصاد است و همه نهادها و دستگاه های اجرایی باید براساس این سیاستگذاری حرکت کنند.

استاندار گیلان با اشاره به تاکید معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نسبت به پیگیری مصوبات این ستاد در استان ها، گفت: در هر استان یکی از اعضای موثر دولت جانشینی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی را بر عهده دارد تا اقدامات به نحو احسن انجام شود.

زارع، تولید و سرمایه گذاری بخش خصوصی را یکی از حلقه های مفقوده در حوزه اقتصاد ایران از گذشته تاکنون دانست و عنوان کرد: تکمیل این زنجیره نیازمند نقش آفرینی دولت به عنوان یکی از مولفه های اقتصادی است. در واقع دولت می تواند با تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری کمک کار بخش خصوصی باشد.

وی با بیان اینکه همزمان با تولید محصول باید بازار آن محصول را ایجاد کنیم، یادآور شد: صادرات غیر نفتی یکی از مولفه های اصلی اقتصاد مقاومتی است و می توانیم سهم بیشتری در تولید ناخالص ملی داشته باشیم.

این مقام مسوول ادامه داد: گیلان علاوه بر ظرفیت های متعدد در بخش های گوناگون اعم از اقتصادی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و گردشگری از فرصت موقعیت جغرافیایی ژئوپلیتیک برخوردار است و می تواند در شرایط تحریم از ظرفیت کشورهای حوزه اتحادیه گمرکی و اوراسیا به نحو شایسته استفاده کند.

عناوین برگزیده