تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۷
بازدید: ۳۰۹
کد خبر: ۶۶۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سبزی سود در کنار زاینده رود؛

"ثرود" آماده فروش است

می متالز - یکی از شرکت‌های انبوه ساز که به نظر می‌رسد به مسیر صعودی بازگشته و وضعیت فروش خود را بهبود بخشیده، "ثرود" است که حرکتی سهام آن خلاف انتظارات بوده است.
"ثرود" آماده فروش است

به گزارش می متالز، یکی از شرکت‌های انبوه ساز که در سال جاری با تغییر موضع از زیان به سود سهامداران خود را خوشحال کرد، "سرمایه گذاری مسکن زاینده رود" است.

بر اساس گزارش ۹ ماهه منتهی به خرداد ماه سال ۹۸، این شرکت ساختمانی موفق به شناسایی ۲۰ میلیارد ریال سود خالص شد؛ در حالی که در مدت مشابه سال گذشته متحمل زیان ۳۷ میلیارد ریالی شده بود و در نهایت، آن سال را با ثبت زیان ۲۸ میلیارد ریالی به پایان رساند.

رشد درآمد‌های عملیاتی مهمترین عامل درج سود در صورت‌های مالی "ثرود" بود.

بر اساس گزارش عملکرد شهریور ماه، این انبوه ساز از ابتدای سال مالی ۹۸ تا پایان دوره ۱۲ ماهه منتهی به شهریور، ۸۴۴۸ مترمربع از پروژه‌های خود را به فروش رساند و ۴۴۴ میلیارد ریالی کسب کرد. با توجه به این که بهای تمام شده این پروژه ها، ۳۴۹ میلیارد ریال بود، «ثرود» به سود ناخالص ۹۵ میلیارد ریالی دست یافته است.

لازم به ذکر است که در پایان سال مالی ۹۸ «ثرود» چندین پروژه به بهای تمام شده ۱۹۳۶ میلیارد ریال در دست اجرا دارد.

در گزارش ماهانه اولین ماه سال جدید، این شرکت اعلام کرده ۳۱۳ متر از پروژه فرشته یزد ۲ را به مبلغ ۲۸ میلیارد ریال به فروش رسانده است. "ثرود" ۶ پروژه فعال دیگر دارد که در این بین، پروژه تجاری چهار باغ با مالکیت ۲۹ درصدی و با زیر بنای ۱۶ هزار متر مربع و پیشرفت فیزیکی ۸۵ درصدی، به نظر مهم‌ترین پروژه شرکت تلقی می‌شود. شرکت پیش بینی کرده در سال مالی ۹۹ بالغ بر ۳۷۲ مترمربع این پروژه را به نرخ ۱۵۰ میلیارد ریال به فروش برساند که سود خالص آن ۲۰ میلیارد ریال است.

در نظرسنجی در خصوص معاملات "ثرود" تعداد افرادی که ابراز به فروش این سهم کرده‌اند، بیش از خریداران بود.

این سهم از ابتدای سال جاری تا به امروز بالغ بر ۲۵۹ درصد بازدهی برای سهامداران خود به ارمغان آورده است که در بین گروه انبوه سازی عملکرد خوبی از خود به نمایش گذاشته است.

از ابتدای سال جاری تا به امروز حقوقی‌ها حدود ۶۳ میلیارد ریال از سهام "ثرود" را به حقیقی‌ها واگذار کردند و برآیند خروج را در این سهم ترسیم کردند.

یکی از آن نماد‌هایی که با وجود اصلاح قیمت در دوره افول چندی پیش بازار، مجددا روند رو به رشد را در پیش گرفته، "ثرود" است و حتی از سقف قبلی نیز فراتر رفته است.

با توجه به وضعیت عملیاتی مثبت شرکت و درصد مطلوب پروژه‌های تکمیل شده و آماده فروش، انتظار می‌رود گزارش‌های دوره باز هم کام سهامداران را شیرین کند.

عناوین برگزیده