تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۱
بازدید: ۲۴۲
کد خبر: ۶۶۲۷۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه «سشرق» منتشر شد

می متالز - شرکت سیمان شرق صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ را منتشر کرد.
صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه «سشرق» منتشر شد

به گزارش می متالز، شرکت سیمان شرق صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه خود سود هرسهم را ۳۵۴ریال اعلام کرد؛ در حالی که در صورت های مالی شرکت اصلی سود هرسهم  ۳۱۷ریال اعلام شده است.

این شرکت در گزارش تلفیقی منتهی به ۳۱شهریور۱۳۹۸ سود عملیاتی را ۷۳۴میلیارد ریال، سود خالص را ۹۲۴میلیارد ریال و زیان انباشته قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را ۸۱۵میلیارد ریال منتشر کرد.

«سشرق» در تشریح اهداف خود در خصوص تولید و فروش محصولات اعلام کرد که در نظر دارد با حفظ کیفیت محصول خود، دسترسی نزدیک و آسان به بازار مشهد به عنوان بزرگترین بازار سیمان در شرق کشور و ایجاد بازارهای هدف جدید در مناطق مختلف استان از طریق مشارکت و به کارگیری ظرفیت شرکت های سیمانی در شمال و جنوب استان سهم مناسبی از بازار داخلی را کسب کند. همچنین شرکت به منظور افزایش میزان فروش صادراتی خود از طریق حضور پر رنگ در نمایشگاه های خارجی و از طریق مشارکت با طرف افغانی اقدام کرده است.

با توجه به شرایط حاکم بر صنعت سیمان و افزایش نرخ تورم بصورت افسار گسیخته، ‌شرکت های تولید کننده سیمان منطقه درصدد برآمدند با هماهنگی و تصویب مجمع صنفی سیمان استان، ‌نسبت به افزایش نرخ های سیمان اقدام کنند. بر همین اساس در ۶ماهه اول سال مالی آتی نرخ های فروش بر اساس آخرین نرخ های اعمال شده و با توجه به تقاضای بازار در فصول سرد پیش بینی شده و برای ۶ماهه دوم با افزایش نرخ در ماه های گرم پیش بینی شده است.

همچنین با توجه پیش بینی نرخ های خرید مواد این شرکت در ۶ ماهه اول سال مالی آتی (منتهی به اسفند ماه) و براساس نرخ های جاری بوده و در ۶ماهه دوم سال مالی آتی (منتهی به شهریور ماه) نرخ خرید مواد اولیه با توجه به افزایش نرخ تورم، با ۱۵درصد افزایش پیش بینی می شود.

عناوین برگزیده