تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۴۳
بازدید: ۳۵۹
کد خبر: ۶۶۲۸۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
ساعت پنج و نیم عصر؛

پرواز شبانه ۱۱۰ میلیون درهم از بانک بورسی

می متالز - گزارش پنج و نیم امروز، نیم نگاهی دارد به پرواز شبانه ۱۱۰ میلیون درهم از بانک بورسی و بدهکاری که وام های میلیاردی دریافت کرد و...
پرواز شبانه ۱۱۰ میلیون درهم از بانک بورسی

به گزارش می متالز به نقل از بورس نیوز، چندی قبل گزارشی در مورد یکی از بزرگترین تولیدکنندگان قیر کشور از رسانه ها پخش شده که جای ابهام دارد. در این گزارش آمده: « به رغم تمام شعارهایی که در مذمت خام فروشی سر می دهند، گویا یکی از شرکت های بزرگ تولیدکننده قیر در خام فروشی گوی سبقت از سایرین ربوده. این شرکت حجم بسیار زیادی «وکیوم باتوم» که مواد اولیه قیر است را از پالایشگاه ها خریده و روانه بازارهای صادراتی می کند. البته برای حفظ ظاهر، بخش ناچیزی از مواد اولیه خریداری شده را هم به قیر تبدیل می کند. در نهایت هم مواد اولیه خام را از طریق لوله، از اسکله شهید رجایی به مقاصد صادراتی حمل کرده و بابت خرید مواد اولیه با تخفیف و صادرات دلاری و البته غیرقانونی، سود گزافی به جیب می زند.» این گزارش، ظاهرا مورد انتقاد قرار گرفته و گفته شده در شرایطی که قیر در بورس کالا، خریداری ندارد، نیازی به صادرات پنهانی قیر نیست. حالا اینکه پشت پرده این گزارش ها چیست، و چه کسی راست می گوید، هنوز مشخص نیست.

 

پرواز شبانه ۱۱۰میلیون درهم از بانک بورسی

در بانک بورسی شهرک غرب نشین، ۱۱۰ میلیون درهم گم شده و معلوم نیست کجاست؟؟؟ این اتفاق هیچ شرحی لازم ندارد...

 

وام های میلیاردی به بدهکار بانکی

در بین پرونده های مربوط به مفسدان اقتصادی، بعضی موارد را باید در گینس ثبت کرد. یکی از مفسدان محترم در عین حال که به سیستم بانکی، چند صد میلیارد تومانی بدهی داشته و چک هایش هم برگشت خورده بوده، باز دسته چک دریافت می کند و وام می گیرد و اتفاقا با پول وام، سهام چند بانک و شرکت فولادی و مرغداری و... را خریداری می کند. نحوه خرید ۵ درصد از سهام یکی از بانک ها گویا خودش ماجرای دیگری داشته! البته گفتند ایشان چند کد ملی هم داشته اند؛ حالا چطور، الله اعلم...

 

شنیده ها و شایعات امروز

در مورد نماد «فارس» شنیده می شود فقط ارزش ۵ شرکت فارس ۴۴۰۰ میلیارد تومان است و شرکت های درون گروهی که هنوز در بازار عرضه نشده ، میتواند قیمت های فارس را خیلی بالاتر ببرد.
طبق برخی شنیده ها شفاف سازی باقی خودرویی ها و برخی شرکت های دیگر بازار نیز به مرور طی این هفته و هفته آتی راهی کدال می شود. شرکت ها باید شفاف سازی کنند که برنامه ای برای افزایش سرمایه در دستور کار دارند یا خیر.

عناوین برگزیده