تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۰
بازدید: ۳۶۴
کد خبر: ۶۶۳۵۷
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید مدیر عامل شرکت سیمان سبزوار از صنایع سیمان اروپا

می متالز - مدیر عامل شرکت سیمان سبزوار طی سفری به کشورهای آلمان و بلژیک از صنایع اروپا به ویژه انجمن سیمان اروپا و صنایع سیمان این کشور ها بازدید به عمل آورد.
بازدید مدیر عامل شرکت سیمان سبزوار از صنایع سیمان اروپا

به گزارش می متالز، علیرضا امیر فراهانی مدیر عامل شرکت سیمان سبزوار در برنامه بازدید از صنایع اروپا (بویژه صنعت سیمان)، سوم آبان نود و هشت در جلسه هم اندیشی و تبادل اطلاعات با مدیران ارشد انجمن سیمان اروپا شرکت نمود.

در این نشست که با حضور مدیران و کارشناسان فنی شرکت سیمان سبزوار و شرکت سیمان ممتازان از ایران و مدیر اجرایی انجمن سیمان اروپا برگزار شد، پیرامون موضوعات حفظ محیط زیست، کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و استفاده از انرژی های تجدید پذیر، کاهش تولید دی اکسید کربن، تولید سیمان سبز، کاهش مصرف انرژی و… بحث و تبادل نظر انجام شد.

دکتر امیر فراهانی در این ارتباط افزود: در این نشست با توجه به شرایط تحریمی و عدم امکان انتقال تجهیزات و تاسیسات و تکنولوژی سخت افزاری، اهمیت برگزاری چنین جلساتی مخصوصاً در سطح انجمن سیمان ایران و اروپا مورد تاکید قرار گرفت تا از این طریق تبادل اطلاعات و برنامه ریزی جهت سیاستگذاری های نوین در عرصه موضوعات فوق صورت پذیرد.

وی افزود: در این راستا سیمان سبزوار آمادگی کامل خود را جهت ایجاد حلقه واسط میان انجمن سیمان ایران و اروپا اعلام نمود که مورد استقبال مدیران ارشد انجمن سیمان اروپا قرار گرفت.

مدیر عامل شرکت سیمان سبزوار ضمن اشاره به دومین جلسه مهم در بازدید صنایع اروپا، به دیدار با مدیرعامل انجمن سیمان آلمان در روز دوشنبه ششم آبان نود و هشت اشاره کرد و اظهار داشت: در این جلسه نیز مدیران ارشد و فنی سیمان سبزوار و مدیران فنی سیمان ممتازان حضور داشتند.

کاهش آلایندگی محیط زیستی، کاهش مصرف انرژی، استفاده از انرژی های تجدید پذیر و جایگزینی آنها به جای سوختهای فسیلی و بازیابی بتن از مهمترین موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: نکته جالب توجه در مباحث طرح شده عدم تاکید و رقابت کارخانه های سیمان آلمان و اروپا برای افزایش مقاومت سیمان و بتن بود و تاکید بیشتر بر روی کیفیت و افزایش طول عمر سیمان و بتن متناسب با کاربرد مصرفی بود. در این جلسه نیز موضوع ایجاد همکاری و مشارکت میان انجمن های سیمان ایران و اروپا مطرح گردید و سیمان سبزوار نیز آمادگی خود را برای این مهم اعلام نمود.

همچنین به منظور اخذ استاندارد اروپا از سوی دکتر مارتین اشنایدر مدیرعامل انجمن سیمان آلمان قول مساعدت و همکاری لازم داده شد.

لازم به ذکر است که در این سفر از شرکتهای aumund و loesche نیز بازدید به عمل آمد.

عناوین برگزیده