تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۰:۲۲
بازدید: ۲۴۰
کد خبر: ۶۶۴۷۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اسیدسولفوریک مخازن مس سرچشمه مصون سازی شود

می متالز - عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) تهران گفت: یک میلیون لیتر اسید سولفوریک در مخازن مس سرچشمه رفسنجان ذخیره سازی می‌شود که باید در راستای پدافند غیرعامل تهدیدات احتمالی در این زمینه را شناسایی و مصون‌سازی کرد.
اسیدسولفوریک مخازن مس سرچشمه مصون سازی شود

به گزارش می متالز، علی کرمی شامگاه دوشنبه در همایش پدافند غیرعامل در سالن فجر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان بیان کرد: مجتمع مس سرچشمه به عنوان یک شاخص قوی است که در تولید مس در خاورمیانه نظیر ندارد.

وی افزود: ممکن است دشمن از هر قدرت هوشمندی از جمله پهبادها برای از بین بردن این منابع مهم استفاده کند؛ و ذخایر و منابع کاری مار را هدف قرار دهد پس باید مراقبت لازم انجام گیرد.

کرمی با بیان این مطلب که تهدیدات انسان ساز با توجه به توسعه روز افزون فناوری در حال تغییر چهره است، تصریح کرد: این روزها  برخی پهبادها در فروشگاه های اسباب بازی به فروش می روند که می توانند با برد ۲ کیلومتر پرواز کنند.

وی ادامه داد: تهدیدات در زمینه پزشکی  و ایمنی در حال تغییرات است یکی از مهمترین تهدیدات کلان دنیا پس از سایبری،  تهدیدات بیوتکنولوژی یا زیستی است.

این محقق دانشگاه تصریح کرد: دشمن متوجه شده که در حوزه تهدیداتِ سخت حریف ما نشده  و با اقدامات نظامی بر علیه ما نتوانست کاری بکند و  بر اساس اطلاعات موجود در همه زمینه ها دست بردار نیست و چهره تهدیداتش را عوض کرده و جنگ سخت را به جنگ نیمه سخت، نرم و هوشمند تبدیل می کند.

کرمی با بیان اینکه آمریکا واژه قدرت هوشمند را به کار می برد و گفته است که ما از تمام مولفه های هوشمند علیه ایران استفاده می کنیم گفت: مولفه های قدرت آمریکا شامل علم و تکنولوژی و فناوری است و دامنه نفوذ و اشرافش بر منطقه است.

عناوین برگزیده