تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۲۶
بازدید: ۴۲۲
کد خبر: ۶۶۴۸۹

عمق اسکله‌های بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های تجاری بالای ۱۰ هزار تن نیست

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با بیان اینکه عمق اسکله‌های بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های تجاری بالای ۱۰ هزار تن نیست گفت: عمق این اسکله‌ها برای پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی باید به بالای ۱۲ متر افزایش داده شود.
عمق اسکله‌های بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های تجاری بالای ۱۰ هزار تن نیست

به گزارش می متالز، خورشید گزدرازی در بوشهر، با بیان اینکه بندر بوشهر از ظرفیت بالای تجاری برخوردار است اظهار داشت: بوشهر همواره در ادوار تاریخی به عنوان دروازه تجاری و اقتصادی ایران بوده است چرا که مبادلات تجاری از طریق بندر بوشهر با کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس و دیگر بنادر جهان از رونق خاصی برخوردار بود.

وی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌های بندری برای رونق تجارت و مبادلات بازرگانی گفت: اکنون بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های زیر 10 هزار تنی است که افزایش عمق اسکله‌های بندر بوشهر برای پذیرش کشتی‌هایی با ظرفیت بالای 30 هزار تن ضروری است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر با اشاره به اجرای طرح لایروبی بندر بوشهر خاطرنشان کرد: با تکمیل این لایروبی عمق بندر بوشهر به 10.5 تا 11 متر افزایش می‌یابد که جوابگوی حداکثر کشتی‌های 20 تا 25 هزار تنی است.

گزدرازی عمق اسکله‌های بندر بوشهر را نامناسب دانست و تاکید کرد: برای ایجاد رونق تجاری و اقتصادی لازم است عمق اسکله‌های بندر بوشهر به بالای 12 متر افزایش یابد.

وی با بیان اینکه عمق اسکله‌های بندر بوشهر جوابگوی کشتی‌های تجاری بالای 10 هزار تن نیست  تصریح کرد: عمق این اسکله‌ها برای پذیرش کشتی‌های 30 هزار تنی باید به بالای 12 متر افزایش داده شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر تخلیه کالاهای اساسی از طریق کشتی‌های تجاری در بندر بوشهر را منوط به افزایش عمق اسکله این بندر دانست و تصریح کرد: رونق تجارت در بندر بوشهر با افزایش عمق اسکله‌های آن محقق می‌شود.

گزدرازی به  استقرار کشتی گردشگری و تجاری گراندفری در بندر بوشهر پرداخت و تاکید کرد: برای فعال شدن این کشتی در مسیر دوحه قطر به بندر بوشهر تامین سوخت شناور به قیمت یارانه‌ای است.

وی از برگزاری جشنواره و نمایشگاه ملی خرما و صنایع وابسته در بوشهر خبر داد و بیان کرد: دومین جشنواره و نمایشگاه ملی خرما و صنایع وابسته در بوشهر 23 آبان با حضور وزیر جهاد کشاورزی افتتاح می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی بوشهر افزود: در این جشنواره و نمایشگاه با عرضه فناوری‌های جدید در صنعت تولید و بسته‌بندی، روش‌های نوین برای بازاریابی و افزایش صادرات این محصول آموزش داده می‌شود.

عناوین برگزیده