تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۲:۱۲
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۶۶۵۰۲

حمایت های مالی از صنایع معدنی متناسب با نوع مواد اکتشافی است

می متالز - دهقانی با بیان اینکه نوع حمایت های مالی از صنایع معدنی متناسب با جای معدن و نوع مواد اکتشافی است، گفت: در حوزه استارت آپ ها و آن هایی که با فناوری نو فعالیت کنند بیشتر حمایت می شوند.
حمایت های مالی از صنایع معدنی متناسب با نوع مواد اکتشافی است

به گزارش می متالز، «فرید دهقانی» در شورای معادن استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: دولت توجه ویژه ای به اکتشاف معادن، استخراج و فرآوری مواد معدنی دارد و در این خصوص هرجایی که بانکی در این حوزه پشتیبانی و حمایت نکرد، صندوق بیمه معادن ایران پشتوانه خواهد بود.

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی ایران اظهار داشت: نوع حمایت های مالی از صنایع معدنی متناسب با جای معدن، نوع مواد اکتشافی است و در حوزه استارت آپ ها و آنهایی که با فناوری نو فعالیت کنند بیشتر حمایت می شوند.

به گفته دهقانی، علاوه بر توجه به معادن بزرگ، تلاش برای تامین سرمایه از بانک ها در خصوص صنایع معادن کوچک بیشتر شده است.

وی یادآور شد: همه واحدهای معدنی که معوقه دارند چنانچه اصل بدهی را تا ۳۰ آذر ماه امسال بپردازند و یا نسبت به بخشی از بدهی و پرداخت اقساط آن تعهد دهند، جریمه دیرکرد و سود آن بخشوده می شود.

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی ایران ادامه داد: طی سال های  اخیر این صندوق هزار و ۶۰۰ بیمه نامه و ضمانت نامه سرمایه گذاری را در مقیاس های بیمه ای برای سرمایه گذاران صادر کرده است.

دهقانی به تخصیص ۴۹۰ میلیارد تومان تسهیلات برای رونق تولید معدن کاران کشور در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در کهگیلویه و بویراحمد حدود اختیارات قانونی درخواست ها برای بیمه نامه و تسهیلات به تولیدکنندگان معدنی بررسی و حمایت می شوند.

مدیرعامل صندوق بیمه فعالیت های معدنی ایران اضافه کرد: از ابتدای کار صندوق تا اوایل سال ۹۷، ۶۷۵ میلیارد تومان ضمانت نامه سرمایه گذاری و اعتباری صادر شده است.

در این نشست برای نخستین بار تعداد هفت سرمایه گذار حوزه معدنی استان کهگیلویه و بویراحمد مشکلات واحدهای معدنی خود را با حضور استاندار و رئیس صندوق بیمه معادن ایران مطرح کردند که مورد رسیدگی قرار گرفت و صاحبان هر هفت واحد با رضایت مندی نسبت به تصمیمات اتخاذ شده قدردانی کردند.

واحدهای استخراج سنگ لاشه مالن، سنگ لاشه جونگ، کارخانه آجر و سفال دهدشت، کارخانه سنگ آهک، واحد سنگ لاشه و مالون از جمله این واحدها بودند.

عناوین برگزیده