تاریخ: ۱۷ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۴۷
کد خبر: ۶۶۵۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران:

ممنوعیت واردات موجب افزایش بهروری می‌شود/ منابع ارزی کشور نباید صرف واردات شود

می متالز - رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه ممنوعیت واردات به هیچ عنوان به کیفیت کالا‌های داخلی ضربه نمی‌زند، گفت: منابع ارزی کشور نباید صرف واردات کالا‌های نامرغوب خارجی شود.
ممنوعیت واردات موجب افزایش بهروری می‌شود/ منابع ارزی کشور نباید صرف واردات شود

به گزارش می متالز، محمدرضا مرتضوی درباره مدیریت واردات اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع ارزی کشور محدود است و اشتغال نیز از دغدغه‌های کشور به شمار می‌رود به منظور مدیریت منابع ارزی و توجه ویژه به اشتغال، باید به جای واردات کالا‌های نامرغوب خارجی اقدام به واردات مواداولیه بخش صنعت کنیم و منابع محدود ارزی کشور را در این زمینه هزینه کنیم.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران با بیان اینکه هم دولت و هم سران سه قوه به این موضوع توجه ویژه‌ای کردند و این سیاست درست است افزود: با آغاز تحریم‌ها و راه اندازی کمپین حمایت کالا‌های تولید داخل، وضعیت واحد‌های تولیدی بهتر شده است علی رغم اینکه دشمنان با تحریم به دنبال آسیب زدن به بخش تولید کشور بودند.

وی با تاکید بر اینکه اگر همین سیاست ادامه پیدا کند و مجددا گرفتار درآمد‌های نفتی نشویم خدمت بزرگی به کشور خواهد شد، گفت: ممنوعیت‌ها اگر درست مدیریت شود و منایع مالی و ارزی به بخش تولید سرازیرشود شاهد افزایش بهره وری واحد‌های تولیدی خواهیم بود.

مرتضوی خاطرنشان کرد: کیفیت بسیاری از کالا‌هایی که در کشور تولید می‌شوند همانند مواد غذایی، مصالح ساختمانی، شوینده ها، فولاد و پتروشیمی به مراتب بهتر از کالا‌های وارداتی است.

رئیس خانه صنعت و معدن استان تهران تصریح کرد: هر چه در این زمینه‌ها سرمایه گذاری و از مزیت‌های کشور درست بهره برداری و مدیریت کنیم شاهد رونق تولید، رونق صادرات و رونق مصرف کالای داخلی در کشور خواهیم بود.

وی افزود: ممنوعیت واردات به هیچ عنوان به کیفیت کالا‌های داخلی ضربه نمی‌زند و موجب کاهش کیفیت نمی‌شود بلکه بالعکس زمانی که ساختار مالی واحد‌های تولیدی بهتر شود، موجب افزایش بهره وری و بهبود کیفیت آن‌ها خواهد شد.

عناوین برگزیده