تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۵۷
بازدید: ۳۴۲
کد خبر: ۶۶۵۴۲
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

دستگاه قضایی به تخلفات معادن جوشقان قالی ورود کرد

می متالز - رئیس اداره محیط زیست حفاظت از محیط زیست اصفهان از ورود دستگاه قضایی به مشکلات معادن در جوشقان قالی و پیگیری قضایی این مشکلات خبر داد.
دستگاه قضایی به تخلفات معادن جوشقان قالی ورود کرد

به گزارش می متالز، بهروز ستایش، رئیس اداره محیط طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست اصفهان، از ورود دادستانی به موضوع معادن جوشقان قالی خبر داد و گفت: درباره این موضوع مکاتبه چندانی با اداره محیط زیست نشده بود که این مشکل مطرح شود و بر همین اساس ما از نارضایتی‌ها و مشکلاتی که در این منطقه وجود داشت، بی اطلاع بودیم.

ستایش افزود: براساس شکایت‌هایی که حاصل شد، از طرف اداره محیط زیست بازدید‌هایی از محل معادن و محیط زیست جوشقان صورت گرفت که نواقصی مشاهده شد.

رئیس اداره محیط طبیعی حفاظت محیط زیست اصفهان بیان کرد: مواردی مانند گردوغبار ناشی از تردد وسایل نقلیه سنگین و استخراج مواد معدنی و مدیریت پسماند معادن از سوی مردم مطرح شده بود که اخطاریه تنظیم شد و به بهره بردار مهلتی برای حل این مشکلات دادیم.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این موارد در مهلت مقرر از طرف بهره بردار معادن رفع نشد، دستگاه قضایی اصفهان به موضوع ورود کرد و طی چند روز گذشته بازدیدی از طرف مسوولان قضایی و نمایندگان آنان از جوشقان قالی و معادن آن صورت گرفت.

ستایش بیان کرد: پرونده معادن جوشقان قالی اکنون در مرحله پیگیری قضایی است و ما منتظر اعلام نتیجه بررسی‌های قاضی در این خصوص هستیم.

وی خاطرنشان کرد: پس از اعلام رأی دادستانی درباره این موضوع، مراحل بعدی پیگیری مشکلات معادن در جوشقان قالی صورت می‌گیرد.

گفتنی است؛ اهالی جوشقان قالی معتقدند پس از انتشار گزارش خبری با عنوان «زندگی دامداران جوشقان قالی در بند فعالیت‌های معدنی/ مسوول مراتع منطقه کیست؟» بود که مسوولان قضایی و محیط زیست به پیگیری مشکلات مردم و دامداران این منطقه پرداختند.

عناوین برگزیده