تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۲۲
بازدید: ۴۶۰
کد خبر: ۶۶۷۸۴
سرویس خبر : آهن و فولاد
مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان:

سال آینده تولیدکننده شمش فولادی هستیم

می متالز - مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان گفت: در حال حاضر با فعالیت واحد گندله‌سازی، به عنوان تولیدکننده گندله در صنعت فولاد حضور داریم ولی با راه‌اندازی چهار پروژه خود، در سال آینده جزو تولیدکنندگان شمش فولادی کشور خواهیم بود.
سال آینده تولیدکننده شمش فولادی هستیم

به گزارش می متالز، محمدرضا خسروی راد اظهار داشت: مجموعه بوتیا در حال اجرای چهار پروژه بزرگ در زمینه فولادسازی، ریخته‌گری، واحد احیا و نیروگاه سیکل ترکیبی است که در سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

وی در مورد مصرف‌کنندگان کنونی محصولات شرکت فولاد بوتیای ایرانیان افزود: در حال حاضر محصولات واحد گندله‌سازی ما برای فولادسازی‌های بزرگ کشور ارسال می‌شود ولی از سال آینده، این شرکت، خود تولیدکننده انواع محصولات در قالب بیلت و بلوم خواهد بود.

مدیرعامل شرکت فولاد بوتیای ایرانیان درباره مراحل راه‌اندازی پروژه‌های در دست احداث این شرکت خاطرنشان کرد: ظرفیت اسمی این مجموعه در بخش فولاد ۱.۵ میلیون تن و در واحد احیا، دو میلیون تن خواهد بود. ضمن اینکه ما ظرفیت تولید ۲.۵ میلیون تن گندله را داریم و نیروگاه سیکل ترکیبی ۴۵۰ مگاواتی را نیز به بهره‌برداری خواهیم رساند. اکنون ما در حال تکمیل مراحل نصب پروژه هستیم و در انتهای سال به مراحل راه اندازی ورود خواهیم کرد و به امید خدا قطعا در سال آینده این پروژه‌ها به بهره‌برداری خواهند رسید.

خسروی راد در مورد استراتژی این شرکت در تولید محصولات فولادی، خاطرنشان کرد: تاکید ما با توجه به تجربه ۵۰ ساله تولید فولاد در کشور، تولید محصولات خاص و ارزش افزوده بالاتر همراه با کاهش ضایعات است. ضمن اینکه در این مسیر باید طراحی مدرن کارخانه، توجه به مسائل اجتماعی، مسائل زیست ‌محیطی، سیستم‌های نرم‌افزاری و ارتقای بهره‌وری نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان از دریافت «جایزه مدیریت دانش» توسط شرکت فولاد بوتیای ایرانیان، به عنوان یک دستاورد مطلوب یاد کرد و ادامه داد: همکاران جوان ما سالانه ده‌ها مقاله کاربردی برای مجامع و محافل حرفه‌ای در حوزه فولاد تولید می‌کنند که این فعالیت‌ها می‌تواند سرمایه‌ای برای آینده کشور باشد. ما در حین اجرای پروژه توفیق داشتیم که در استقرار سیستم‌های نرم‌افزاری فعالیت گسترده‌ای را انجام دهیم و واحد تحقیق و توسعه ما علی‌رغم اینکه هنوز بخش فولاد این شرکت به بهره‌برداری نرسیده‌، واحدی بسیار فعال است.

عناوین برگزیده