تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۴۴
بازدید: ۲۹۹
کد خبر: ۶۶۷۹۰
زارعان اعلام کرد

عبور از کاربردی کردن لیزر در حوزه پزشکی و حرکت به سمت صنعتی‌سازی سیستم‌های مرتبط با لیزر

می متالز - دستیار ویژه رییس سازمان انرژی اتمی با تاکید بر این که در حال حاضر ما از کاربردی کردن فناوری‌های مرتبط با لیزر در بخش پزشکی عبور کرده‌ایم گفت: ما در حال حاضر به دنبال کاربردی کردن این فناوری در بخش های صنعتی هستیم که در گام نخست فناوری سیستم جوش لیزری که تاکنون در انحصار چند کشور بود، از سوی محققان تولید و در اختیار مجتمع فولاد مبارکه اصفهان قرار گیرد.
عبور از کاربردی کردن لیزر در حوزه پزشکی و حرکت به سمت صنعتی‌سازی سیستم‌های مرتبط با لیزر

به گزارش می متالز، علی اصغر زارعان در حاشیه امضای قرارداد خرید سیستم جوش لیزر در جمع خبرنگاران با اشاره به کاربردی شدن فناوری لیزر در حوزه‌های پزشکی و صنعتی افزود: در حال حاضر ما از کاربردی کردن لیزر در حوزه پزشکی عبور کرده‌ایم و به سمت بهره مندی از این فناوری در بخش‌های صنعتی هستیم.

وی با تاکید بر این که لیزر دنیای گسترده‌ای دارد خاطر نشان کرد: یکی از این کاربردها حوزه صنعتی است ولی کاربردهای آن همچنان ناشناخته باقی مانده است. ولی ما از کاربردی کردن این فناوری در حوزه پزشکی عبور کرده ایم.

زارعان با اشاره به برگزاری نمایشگاه لیزر و فوتنیک خاطر نشان کرد: این نمایشگاه که شاهد برگزاری آن هستیم در حوزه کاربردهای انواع و اقسام لیزر صنعتی و پزشکی دستاوردهای را عرضه کرده است و این نمایشگاه توانسته است توانمندی‌های کشور را در این حوزه به نمایش بگذارد.

وی ابراز امیدواری کرد که با توجه به توانمندی ایران بتوانیم این صنعت را توسعه دهیم و افزود: برای اولین بار محققان کشور به دانش فنی ساخت سیستم جوش 10 کیلووات لیزری  دست یافتند و این محققان با امضای قراردادی قرار است این فناوری را در اختیار مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در حوزه نبرد سخت قرار دهند.

زارعان مدت این قرارداد را 14 ماه اعلام کرد و یادآور شد: مجتمع فولاد اصفهان با استفاده از این فناوری قادر است علاوه بر جوش دادن ورق‌های تولیدی آنها را به یکدیگر متصل کند به گونه ای که از کشش و مقاومت بالا برخودار باشد.

وی همچنین با اشاره به فعالیت‌های 15 ساله مرکز علوم و فنون لیزر ایران در حوزه لیزر یادآورشد: این مرکز علیرغم همه محدودیت‌هایی که به کشور اعمال شده است نیاز مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در حوزه جوش لیزری را پاسخ می‌دهد.

وی ادامه داد: با خود باوری و انسجام و با تعاملی که با مجموعه‌های صنعتی وجود دارد قادر هستیم نیاز کشور را در این حوزه برآورده کنیم و در 14 ماه آینده مجتمع فولاد مبارکه اصفهان می‌تواند از فناوری جوش لیزری بهره مند شود.

عناوین برگزیده