تاریخ: ۱۸ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۷
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۶۶۸۲۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

برای بهبود فضای کسب‌ و کار از ظرفیت قوه قضائیه استفاده می‌شود

می متالز - رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن‌ و کشاورزی کرمانشاه با بیان‌ اینکه برخی رفتارها و اقدام‌ها، فضای کسب‌ و کار را با مشکل مواجه‌کرده به بهره‌گیری از ظرفیت‌های قوه قضاییه برای بهبود این فضا تاکید کرد.
برای بهبود فضای کسب‌ و کار از ظرفیت قوه قضائیه استفاده می‌شود

به گزارش می متالز، کیوان کاشفی روز شنبه در نشست فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی کرمانشاه برگزار شد، اظهارداشت: یکی از اساسی ترین اهداف دادگستری استان کرمانشاه پیرو سیاست های قوه قضاییه در راستای ایجاد اشتغال و حمایت از تولید برای تولید ثروت است.

وی افزود: آنچه که امروز موجب توجه بیشتر دادگستری و سیستم قضایی در امور اقتصادی شده، دشواری اکوسیستم فضای کسب و کاری است که در کشور وجود دارد، در یک دهه گذشته تحولات به گونه ای بوده که میزان فشار وارده از سوی خارج از کشور، وضعیت داخل را دستخوش تغییر کرده و از سوی دیگر قوانین و مقررات بسیاری وجود دارد که برای فعالان اقتصادی دست و پاگیر شده و فضا را برای رونق تولید دشوار ساخته است.

کاشفی اضافه کرد، اگر می بینیم که قوه قضاییه در این زمینه پای کار آمده به این دلیل است که با شرایط سختی در فضای کسب و کار مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه در برخی مواقع دیده شده که برخی دستگاه های دولتی فراقانونی عمل می کنند، افزود: سیستم بانکی برای وصول پول خود نباید از هر دستاویزی استفاده کند و امروز حجم زیادی از پرونده های بخش خصوصی در دیوان عدالت اداری از فراقانونی عمل کردن ادارات شکایت دارند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه با تاکید براینکه براساس قانون باید عمل شود، گفت: وجود این شرایط، خط کار صحیح و غیرصحیح را به اندازه یک تار مو باریک کرده است و چنین اقداماتی به ایجاد فساد در جامعه دامن می زند.

وی معتقد است، از سوی دیگر حس فساد در جامعه از واقعیت بیشتر است که بخشی مربوط به اخبار کذب و بی اساس است و راویان این اخبار نمی دانند که چه تاثیری در روحیه مردم خواهد گذاشت.

کاشفی با بیان اینکه بهبود فضای کسب و کار از اساسی ترین خواسته ها است، گفت: در بررسی های معتبر انجام شده گفته شده اگر بتوانیم به ازای هر یک نمره از شاخص ادراک فساد کشور کم کنیم، ۱.۷ دهم درصد رشد اقتصادی ایجاد کرده ایم و سالم سازی فضای کار اداری در کشور به رشد اقتصادی کمک می کند.

این مسوول بر برگزاری جلسات با ریاست کل دادگستری استان کرمانشاه در راستای بهبود فضای کسب و کار به صورت مستمر تاکید کرد.

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده