تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۳۸
بازدید: ۱۵۳
کد خبر: ۶۶۸۳۲
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زیرساخت‌های اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب آماده است/ تولید مس کاتدی در آینده‌ای نزدیک

می متالز - استاندار آذربایجان ‌شرقی با بیان اینکه همه زیرساخت‌ها برای تولید آلومینا از نفلین‌سینیت سراب آماده است، گفت: تلاش می‌کنیم با امضای قرارداد این پروژه، عملیات اجرایی آن در کمترین زمان ممکن آغاز شود.
زیرساخت‌های اجرای طرح نفلین‌سینیت سراب آماده است/ تولید مس کاتدی در آینده‌ای نزدیک

به گزارش می متالز، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای عالی معادن در محل برگزاری نمایشگاه نوآوری و فناوری ربع رشیدی، اظهار داشت: اجرایی شدن کارخانه تولید آلومینیا از نفلین‌سینیت در شهرستان سراب از جمله مطالبات جدی استان است و سال ها به دلایلی به مرحله استخراج و راه اندازی کارخانه منجر نشده بود که خوشبختانه موانع آن برطرف شده است.

وی تاکید کرد: خوشبختانه این کار با توان کارشناسی داخلی انجام خواهد شد.

پورمحمدی با بیان اینکه بخش معدن یکی از ظرفیت های مغفول کشور است، اظهار داشت: نتوانسته ایم از معادن موجود در کشور استفاده درست داشته باشیم و اگر در جاهایی هم اکتشاف و بهره برداری انجام شده، به شکل خام فروشی بوده و موارد محدودی فرایندهای تبدیل به محصول نهایی انجام یافته است.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه یک درصد معادن مس دنیا متعلق به آذربایجان شرقی است و رتبه برتر معادن مس کشور را داریم، افزود: با تأکید وزیر صنعت، معدن و تجارت مقرر شد تا فاز سوم کنسانتره مس سونگون و همچنین طرح‌های تغلیظ و ذوب مس با سرعت انجام شود و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تولید مس کاتدی را در استان انجام دهیم.

وی ادامه داد: با توجه به قابلیت های موجود در استان آذربایجان شرقی درخواست می کنیم کمک شود از این ظرفیت برای توسعه استان و کشور بهره مند شویم.

عناوین برگزیده