تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۵۳
بازدید: ۱۲۸
کد خبر: ۶۶۸۳۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
معاون وزیر صنعت خبر داد:

سود 15 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در سال جاری

می متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رشد فولاد کشور از میانگین جهانی جلو زده است، گفت: سود فولاد مبارکه در سال جاری به بیش از 15 هزار میلیارد تومان خواهد رسید.
سود 15 هزار میلیارد تومانی فولاد مبارکه در سال جاری

به گزارش می متالز، خداداد غریب‌پور در جریان بازدید از فولاد مبارکه اصفهان اظهار داشت: خوشبختانه شرکت فولاد مبارکه، در سال رونق تولید، به‌خوبی توانسته هم بازار داخل را تأمین کند وهم بازارهای صادراتی خود را تا حد ممکن حفظ نماید. فولاد مبارکه در رونق تولید، بهینه‌سازی مصارف انرژی و آب در ایران و جهان می‌درخشد و من این موفقیت را تبریک می‌گویم.
وی از ایمیدرو به‌عنوان سازمانی توسعه‌محور و زمینه‌ساز توسعه کشور در بخش معدن و صنایع معدنی یاد کرد و گفت: در دنیا حدود 68 تا 69 ماده معدنی وجود دارد و از این حیث کشور ما رتبه دهم دنیا را به خود اختصاص داده است و این میزان ظرفیت قابل توجه است.
رئیس هیات عامل ایمیدرو میزان رشد تولید فولاد ایران در هشت ماهه اول سال میلادی را 5/6 درصد اعلام کرد وگفت: این در حالی است که میزان رشد فولاد در دنیا 5/3 درصد بوده است. در حوزه فولاد، نسبت به سایر بخش‌های صنعتی کشور به معنی واقعی خوش درخشیده‌ایم، تا جایی که تولید امسال به 28 و ظرفیت به 35 میلیون رسیده است. براساس برنامه باید به 40 میلیون تن برسیم که پیش‌بینی می‌شود با روند فعلی، این امر که از افتخارات صنعت کشور به شمار می‌آید، محقق شود.
غریب‌پور با اشاره به این که دشمن به خوبی می‌داند که اگر اقتصاد کشور را دچار مشکل کند به اهداف خود دست خواهد یافت، گفت: در فاز تحریم که تأمین منابع خارجی و استفاده از اعتبارات داخلی با مشکلاتی مواجه است، باید شرایطی برای این بنگاه‌های بزرگ فراهم کرد تا بتوانند از محل منابع خود توسعه‌های مدنظر را اجرا کنند. بنابراین از آنجا که سود فولاد مبارکه در سال جاری به بیش از 15 هزار میلیارد تومان و سرمایه این شرکت به 20 هزار میلیارد تومان خواهد رسید، باید شرایطی فراهم شود تا در مجمع عمومی آتی فولاد مبارکه، این شرکت پروژه‌هایی را آماده کند و ایمیدرو نیز به منظور تأمین منابع مورد نیاز توسعه‌ای این شرکت سود خود از سرمایه‌گذاری در فولاد مبارکه را برای توسعه آن ذخیره کند.
تولید ریل برای خطوط اصلی با همت داخلی
همچنین خیرالله خادمی، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهار داشت: پروژه ریل ملی از چند سال پیش در دستور کار نهاده شد و مسئولان مختلف روی آن تأکید داشتند. شرکت ذوب آهن اصفهان با نصب تجهیزات مورد احتیاج و سرمایه‌گذاری مناسب روی آن، سال گذشته به فراوری آزمایشی ریل ملی رسید اما این ریل‌ها از نوع U33 بود که برای خطوط فرعی از آن استفاده می‌گردد و به همین دلیل درخواست دادیم تا برای خطوط پرتردد و اصلی ریل مناسب و با استانداردهای بین‌المللی به ما تحویل دهند.
وی افزود: برای خطوط اصلی و پرتردد احتیاج به ریل‌های UIC60 با استاندارد E160 داشتیم، که با همکاری خوب بین دو شرکت، ذوب‌آهنی‌ها پیروز به فراوری آن از ابتدای سال جاری شدند در حالی که در گذشته همه این ریل‌ها از خارج از کشور وارد می‌شد.

منبع: کیهان
عناوین برگزیده