تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۱۳
بازدید: ۲۶۷
کد خبر: ۶۶۹۲۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار چهارمحال و بختیاری تأکید کرد:

پروانه معدن کاران غیرفعال در چهارمحال و بختیاری باطل می شود

می متالز - عباسی با تأکید بر اینکه معدن کاران باید به میزان تعیین شده از معادن برداشت داشته باشند گفت: پروانه بهره برداران معادن غیرفعال استان باید باطل شده و به صورت مزایده به پیمانکاران جدید اعطا شود.
پروانه معدن کاران غیرفعال در چهارمحال و بختیاری باطل می شود

به گزارش می متالز، «اقبال عباسی» شب گذشته (یکشنبه ۱۹ آبان‌) در شورای معادن چهارمحال و بختیاری که با حضور جمعی از مسوولین استان در سالن شهید خرازی استانداری برگزار شد، با اشاره به اینکه دولت ساز و کارهای لازم برای حمایت از فعالان حوزه صنعت و معدن را فراهم کرده است، گفت: سرمایه گذاران در بخش استخراج معادن می توانند با اخذ پروانه، تسهیلات لازم برای بهره برداری از معادن را دریافت کنند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با تأکید بر اینکه معدن کاران باید به میزان تعیین شده از معادن برداشت داشته باشند افزود: پروانه بهره برداران معادن غیرفعال استان باید باطل شده و به صورت مزایده به پیمانکاران جدید اعطا شود.

وی بابیان اینکه معدن دارانی که پروانه بهره برداری ۱۵ ساله دارند بر اساس قانون می توانند به مدت سه سال معدن خود را تعطیل کنند، اظهار کرد: دارندگان این پروانه در این مدت می توانند از حقوق دولتی بهره مند شوند.

عباسی با اشاره به اینکه در سال های ۹۵ و ۹۶ بهره برداران ۲۲ معدن درخواست تعطیلی موقت دادند، تصریح کرد: تخفیف حقوق دولتی برای این معادن طی این مدت بیش از ۲ میلیارد ریال بوده است.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: معدن کارانی که درخواست تعطیلی موقت و بهره مندی از تخفیفات دولتی را دارند می توانند درخواست خود را به شورای معادن استان ارسال کنند تا با بررسی شرایط لازم تسهیلات مصوب اعطا شود.

عناوین برگزیده