تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۲۶
بازدید: ۲۳۶
کد خبر: ۶۶۹۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سفیر جمهوری عربی سوریه در ایران اعلام کرد:

استقبال سوریه از سرمایه گذاران خارجی برای بازسازی واحدهای مسکونی و کارخانه ها

می متالز - در کشور سوریه فرصت های زیادی برای سرمایه گذاران جهت بازسازی واحدهای مسکونی، کارخانه ها و تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی وجود دارد و فراهم کردن شرایط مناسب برای حضور بخش خصوصی در بازار سوریه در دستور کار دولت قرار دارد.
استقبال سوریه از سرمایه گذاران خارجی برای بازسازی واحدهای مسکونی و کارخانه ها

به گزارش می متالز، عدنان محمود، سفیر جمهوری عربی سوریه با حضور در همایش فرصت های تجاری سوریه که امروز در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد با اعلام این خبر گفت: سال گذشته موافقتنامه ای بین ایران و سوریه در خصوص همکاری های مشترک اقتصادی و تجاری به امضا رسید و در همین راستا نیز دولت سوریه آماده ارائه تسهیلات به بخش خصوصی است.

وی با قدردانی از وزارت صنعت، معدن و تجارت به دلیل فراهم کردن فرصت لازم برای حضور شرکت های خصوصی و فعالان اقتصادی در کشور سوریه افزود: هر دو کشور ایران و سوریه تلاش دارند تا مشکلات پیش روی فعالان و سرمایه گذاران اقتصادی دو کشور را حل کنند و به همین منظور نیز تواقنامه ای برای تاسیس بانک های مشترک جهت حل مشکلات بانکی امضا شده است.

سفیر جمهوری عربی سوریه با اشاره به اینکه در حال حاضر جنگ اقتصادی ناعادلانه ای علیه ایران و سوریه وجود دارد، اظهار داشت: فعال شدن بخش خصوصی به منظور مقابله با این جنگ اقتصادی امری ضروری است.

وی بیان کرد: علاوه بر تلاش برای راه اندازی بانک های مشترک، تسهیل امور حمل و نقل کالاها به منظور تبادل راحت تر میان دو کشور از دیگر اقدامات محسوب می شود.

عدنان محمود اظهار داشت: در هر حال حاضر تلاش وزارتخانه ها و سازمان های اقتصادی دو کشور برای توسعه مبادلات اقتصادی جزو اولولیت های کاری آنها محسوب می شود و به همین منظور نیز از بخش خصوصی دعوت می کنیم تا از تسهیلاتی که دولت سوریه در اختیار آنها قرار می دهد استفاده کنند.

وی تاسیس اتاق بازارگانی مشترک میان ایران و سوریه در راستای توسعه مناسبات اقتصادی و تجاری را مفید و لازم دانست و یادآور شد: دولت سوریه برای تسهیل در امر سرمایه گذاری بخش خصوصی و فعالان اقتصادی، اطلاعات مفید را برای آنها گردآوری کرده است تا کار آنها در انجام امور اقتصادی را تسهیل کند.

عناوین برگزیده