تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۴
بازدید: ۱۸۴
کد خبر: ۶۶۹۷۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولین رویداد بزرگ فرصت های ساخت داخل استان گیلان

می متالز - اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید استان گیلان26 لغایت 29 آذر ماه امسال در رشت برگزار می گردد.
اولین رویداد بزرگ فرصت های ساخت داخل استان گیلان

به گزارش می متالز، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گیلان از برگزاری اولین نمایشگاه فرصت های ساخت داخل و رونق تولید در آذر ماه امسال خبر داد و گفت:این نمایشگاه به مدت چهار روز (26 لغایت 29 آذر ماه) در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی گیلان پذیرای علاقه مندان است.

فرهاد دلق پوش با اشاره به وجه تمایز این نمایشگاه نسبت به سایر نمایشگاه ها افزود: آنچه این نمایشگاه را از دیگر نمایشگاه‌ها متمایز می‌کند،اعلام نیازمندی ها و توانمندی های شرکت های داخل کشور است.

وی تصریح کرد: استفاده از ظرفیت و توان داخلی در ساخت قطعات و تجهیزات مورد نیاز صنعت و بهره گیری از مراکز علمی و شرکت‌های دانش بنیان، احصاء نیازهای فناورانه واحدهای تولیدی در زمینه قطعات، ماشین آلات، خطوط تولید و ... که از خارج از کشور وارد می شود،از اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

وی افزود: در تلاش هستیم با اعلام این نیازمندی ها به شرکتهای دانش بنیان تولیدکنندگان قطعات و مخترعان و نخبگان صنعتی و مراکز علمی و پژوهشی تا حد امکان زمینه تأمین این نیازها در داخل استان و کشور فراهم گردد.

دکتر دلق پوش خاطر نشان کرد: این نمایشگاه در راستای اجرای اهداف نهضت ساخت داخل و نهادینه سازی رونق تولید و با عنایت به نامگذاری سال به عنوان رونق تولید راه اندازی شده است، تا ضمن جلوگیری از خروج ارز از کشور و وابستگی به خارج، در مسیر خودکفایی در بخش های مختلف صنعت، موفق تر از گذشته باشیم.

وی تصریح کرد: در برپایی این نمایشگاه از شرکت های مطرح در حوزه‌های خودرو و قطعات خودرو، لوازم خانگی، صنایع معدنی، فلزی و غیرفلزی، مخابرات، صنایع دریایی و .... و نیز از صنعتگران، دانشگاهیان، کارگاه‌های کوچک و استارت‌آپ‌ها و شرکتهای دانش بنیان دعوت می شود تا در این نمایشگاه حضور بهم رسانند.

رئیس سازمان صمت گیلان خاطر نشان کرد: این نمایشگاه با همکاری تشکل ها و ادارات مرتبط با عرصه تولید و فناوری به ویژه خانه صمت استان، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی، دانشگاه گیلان، پارک علم و فناوری گیلان، منطقه آزاد انزلی، جهاد کشاورزی و برخی از مراکز علمی و پژوهشی استان برگزار می شود.

وی ابراز امیدواری کرد با برگزاری این نمایشگاه و تداوم روند پیگیری رفع نیازهای فناورانه شرکت ها در استان گیلان در راستای رونق تولید، شکوفایی و خودکفایی صنعتی، گام های موثری برداشته شود.

عناوین برگزیده