تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۳۹
بازدید: ۲۰۲
کد خبر: ۶۶۹۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
زرندی در نشست با مدیر عامل صندوق حمایت از صنایع پیشرفته:

صندوق های حمایتی صنایع برای توسعه فعالیت ها به افزایش نقدینگی نیاز دارند

می متالز - معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت از اعلام موافقت خود با لزوم افزایش سرمایه صندوق حمایت از تحقیات و توسعه صنایع پیشرفته خبر داد.
صندوق های حمایتی صنایع برای توسعه فعالیت ها به افزایش نقدینگی نیاز دارند

به گزارش می متالز، سعید زرندی طی نشستی صمیمانه با مدیر عامل این شرکت مادر تخصصی گفت: صندوق های حمایتی صنایع تولیدی و صنعتی برای افزایش بازدهی فعالیت ها و توسعه اقدامات و تسهیلات دهی و ضمانت طرح ها هر سال باید سرمایه خود را افزایش دهند و لازم است بودجه آن در برنامه های بودجه ای هر سال دیده شود.

زرندی تاکید کرد: صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته در سال گذشته و ۶ ماهه سال جاری بسیار خوب و موفق عمل کرد و لازم است از سوی دستگاه های مالی حمایت شود.

در این نشست همچنین مدیر عامل شرکت مادر تخصصی صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته با تشریح فعالیتهای صندوق در ۶ ماهه سال جاری گفت: در زمینه اعطای تسهیلات مالی در این مدت نسبت به دوره مشابه سال قبل رشد ۸۰ درصدی و در زمینه صدور ضمانت نامه رشد ۱۵ درصدی را تجربه کردیم.

رضا نقی پور افزود: عملکرد صندوق به لحاظ ریالی طی ۴ سال گذشته در زمینه تسهیلات اعطایی بیش از۱,۵ برابر کل عملکرد ۱۶ سال گذشته است.

وی تصرح کرد: برای پوشش تسهیلات دهی و حمایت از یک درصد صنایع پیشرفته کشور، به حدود ۷ هزار میلیارد ریال تزریق نقدینگی از سوی منابع مالی نیاز داریم.

گفتنی است در این نشست تفاهمات خوبی در زمینه توسعه عملکرد صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته به عمل آمد تا صندوق در منظومه فعالیتهای آتی وزارت صمت نقش موثر تری ایفا کند.

عناوین برگزیده