تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۹
بازدید: ۵۲۸
کد خبر: ۶۶۹۹۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

مقایسه روند شاخص با قیمت سهم "ذوب" و بررسی تولید و فروش با چند نمودار

می متالز - روند قیمت سهام ذوب آهن در سال ۹۸ و مقایسه آن با شاخص های فرابورس و فلزات اساسی، میزان تولید و فروش از ابتدای سال و مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته مورد بررسی قرار گرفت.
مقایسه روند شاخص با قیمت سهم "ذوب" و بررسی تولید و فروش با چند نمودار

به گزارش می متالز، شرکت ذوب آهن با سرمایه 6.15 هزار میلیارد تومانی در بازار دوم فرابورس حاضر است که با توجه به قیمت 182 تومانی هر سهم در 20 آبان به نظر می رسد بالاتر بودن ارزش ذاتی نسبت به ارزش بازار، مقبولیت سهام را افزایش داده و موجب افزایش حجم معاملات در دوره اخیر شده به گونه ای که "ذوب" را می توان یکی از نمادهای بنیادی مطلوب با نگاه میان و بلند مدت دانست.

"ذوب" یکی از شرکت های پر بازده بورس در سال 97 بود و  افزایش سرمایه 85 درصدی از تجدید ارزیابی دارایی ها در پاییز سبب شد تا سهام این شرکت بازده مناسبی را تجربه کند. قیمت هر سهم در ابتدای سال گذشته 84 تومان بود اما با انتشار خبر افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی مورد اقبال بازار قرار گرفت به طوری که در انتهای سال با احتساب افزایش سرمایه بازده بیشتر از 300 درصدی نصیب سهامداران شد.

همین بازده باعث شد تا قیمت سهام در سال 98 نسبت به رشد شاخص کل و شاخص فرابورس از افزایش کمتری برخوردار شود. البته عملکرد خوب شرکت در این مدت در بخش تولید و فروش باعث شد تا سهامداران انتظار افزایش مجدد قیمت سهم را خواستار باشند. همچنین در رتبه بندی صورت گرفته از طرف سازمان بورس در میان 40 شرکت برتر بورسی سال 97 قرار گرفت.

در جداول زیر روند قیمت سهام ذوب آهن در سال 98 و مقایسه آن با نمودار شاخص فرابورس و فلزات اساسی، میزان تولید و فروش از ابتدای سال و مقایسه با مدت مشابه دو سال گذشته نمایش داده شده است.

منبع: بورس پرس
عناوین برگزیده