تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۰۳
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۶۷۰۷۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عدم همخوانی تابلوی معاملات با فاکتورهای فروش؛

درآمد "سایرا" کمتر از حقوق مدیران

می متالز - مشخص نیست که در حال حاضرو بر اساس چه پایه و اساسی قیمت سهام این شرکت زیان‌ده و بدون فعالیت و بر اساس مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ورشکسته، ارزش بازار ۴۵۸ میلیارد ریالی دارد؟
درآمد "سایرا" کمتر از حقوق مدیران

به گزارش می متالز، بازار پایه یکی دیگر از شگفتی‌های خود را با گزارش عملکرد سالیانه شرکت ایرانیت نشان داده و در حالی که ارزش هر سهم این شرکت به بیش از ۱۰ هزار ریال رسیده که این شرکت تقریبا هیچگونه فعالیت و درآمد عملیاتی ندارد و کل درآمد این شرکت در سال گذشته معادل ۲۳۰ میلیون تومان بوده است.

مشخص نیست این شرکت‌ها که تقریبا سالیان سال است تعطیل و فاقد فعالیت هستند در بازار سرمایه کشور چگونه امکان فعالیت دارند و مسوولین بورس بر چه اساسی این ریسک سنگین را به بازار و اهالی آن تحمیل می‌کنند؟ در واقع به نظر می‌رسد حتی شرکت‌های صرفا به ثبت رسیده و بدون توجه به میزان فعالیت و تولید و ارائه خدمات و صرفا با درج در بازار پایه امکان معامله و کسب کارمزد برای متولیان بورس و ایجاد فضای سفته‌بازی برای سفته‌بازان، امکان معامله را خواهند داشت.

همانگونه که ذکر شد عملکرد شرکت ایرانیت با درآمد ناچیز ۲۳۰ میلیون تومانی که کمتر از حقوق مدیران این شرکت است، با توجه به هزینه‌های این شرکت منجر به کسب زیان خالص ۴۵ میلیارد ریالی شده و جمع زیان انباشته این شرکت به ۷۵۱ میلیارد ریال و بیش از ۱۵ برابر سرمایه ثبت شده آن رسیده است.

مشخص نیست که در حال حاضرو بر اساس چه پایه و اساسی قیمت سهام این شرکت زیان‌ده و بدون فعالیت و بر اساس مفاد ماده ۱۴۱ قانون تجارت، ورشکسته، ارزش بازار ۴۵۸ میلیارد ریالی دارد؟

مشخص نیست با توجه به این روند و احتمال متضرر شدن سنگین سهامداران این گونه سهام، آیا مجددا شاهد فرافکنی مسئولین بورس خواهیم بود؟ آیا وقت احساس مسوولیت و اجرای وظایف قانونی این دوستان نرسیده است؟

عناوین برگزیده