تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۸
بازدید: ۳۸۴
کد خبر: ۶۷۱۰۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بازدید قائم مقام ایمیدرو از کارخانه آلومینیوم جنوب

نعیمی: آلومینیوم جنوب آماده افتتاح است / پاییز 98؛ "بهار" افتتاح طرح های بزرگ معدن و صنایع معدنی

می متالز - قائم مقام ایمیدرو از افتتاح کارخانه آلومینیوم جنوب به عنوان بزرگترین کارخانه تولید شمش آلومنیوم کشور طی روزهای آتی خبر داد.
نعیمی: آلومینیوم جنوب آماده افتتاح است / پاییز 98؛ "بهار" افتتاح طرح های بزرگ معدن و صنایع معدنی

به گزارش می متالز، عباس نعیمی که همراه جمعی از مدیران ارشد ایمیدرو با هدف بررسی وضعیت کارخانه آلومینیوم جنوب به منطقه ویژه اقتصادی لامرد در استان فارس سفر کرده است، افزود: این طرح با سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلار و اشتغالزایی 1650 نفر به طور مستقیم در مدار تولید قرار خواهد گرفت.
وی میزان اشتغال غیر مستقیم این پروژه را بیش از 8 هزار نفر خواند و افزود: تمام واحدهای مورد نیاز طرح آماده راه اندازی و اواخر آبان تولید محصول در این مجموعه آغاز خواهد شد.
قائم مقام ایمیدرو با ابراز قدردانی از تلاش های مدیران و کارکنان این پروژه گفت: افتتاح این طرح ملی حاصل تلاش های بیش از سه سال گذشته جمعی از کارکنان سخت کوش مدرن ترین کارخانه آلومینیوم کشور بوده است که جای تقدیر و تشکر دارد.
این گزارش می افزاید، کارخانه آلومینیوم جنوب، قرار است با ظرفیت 100 هزار تن از مجموع 300 هزار تن فاز نخست، وارد مدار تولید شود. دیگ های فاز نخست این مجموعه (300 هزار تن) به مرور وارد مدار تولید می شود و در سال 99 تکمیل خواهد شد. سالکو با تکمیل سه فاز به ظرفیت یک میلیون تن خواهد رسید.
 

پاییز، بهار افتتاح طرح های بزرگ

کارخانه آلومینیوم جنوب (سالکو)، در شرایطی آماده افتتاح شده که حوزه معدن و صنایع معدنی ایران شاهد افتتاح بیش از 30 پروژه به ارزش 15 هزار میلیارد تومان از نیمه آبان ماه جاری بوده است. طی روزهای گذشته با حضور رییس جمهور در استان های کرمان و یزد، طرح های بزرگی در شرکت های گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو در حوزه های فولاد و مس به بهره برداری رسید.
همچنین با راه اندازی بزرگترین کارخانه آلومینیوم کشور(سالکو)، پاییز سال جاری، بهار افتتاح طرح های بزرگ و مهم معدن و صنایع معدنی در کشور بوده است.

منبع: ایمیدرو
عناوین برگزیده