تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۱۰
بازدید: ۳۷۷
کد خبر: ۶۷۱۳۳
سرویس خبر : انرژی
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس:

ایران امیدی به چین و روسیه برای جبران خسارات برجام ندارد/ ضرورت ادامه مسیر کاهش تعهدات هسته ای

می متالز - عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با اشاره به تعلل اروپا در عمل به تعهداتشان در برجام، معتقد است: ایران امیدی به چین و روسیه هم برای جبران خسارات برجام ندارد، بنابراین مسیر کاهش تعهدات برجام را ادامه می‌دهیم.
ایران امیدی به چین و روسیه برای جبران خسارات برجام ندارد/ ضرورت ادامه مسیر کاهش تعهدات هسته ای

به گزارش می متالز، عزت‌ الله یوسفیان‌ملا، صدور بیانیه اروپا در واکنش به گام‌های کاهش تعهدات برجام ایران را یادآور شد و گفت: ایران به موجب قرارداد برجام بیش از یکصد تعهد به طرف‌های مقابل داد اما مقامات اروپایی تابع محض تصمیم دولت آمریکا به هیچ کدام از تعهدات خود عمل نکردند، روسیه و چین نیز به دنبال تامین منافع خود هستند.

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ایران در واکنش به اقدام طرف‌های مقابل برجام کاهش تعهدات را در دستور کار قرار داد و با چهار گام نزدیک به نقطه خروج از برجام هستیم.

وی معتقد است: نه تنها مقامات اروپایی و بلکه شرکت‌هایی اروپایی خلاف تصمیم دولتمردان آمریکا اقدامی به نفع ایران نمی‌کنند. شرکت‌های نفتی طرف قرارداد ایران که بعد از برجام دنبال برگزاری جلسه با وزرا و مقامات ایران بودند، بعد از خروج آمریکا از برجام دیگر وقتی برای ایران نمی‌گذارند و همکاری خود را با ایران قطع کردند.

یوسفیان ملا تاکید کرد: شرکت‌های اروپایی توجهی به تصمیم مقامات اروپایی یا اتحادیه اروپا ندارند، آنها از مقامات آمریکایی دستور می‌گیرند و به شدت از تحریم آمریکا هراس دارند لذا کاری خلاف نظر آنها انجام نمی‌دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با یادآوری اینکه روسیه و چین در چنین شرایطی به دنبال تامین منافع خود هستند، گفت: آنها بعد از  خروج آمریکا از برجام و تعلل اروپایی‌ها در عمل به تعهدات برجام، گام موثری به نفع جمهوری اسلامی ایران برنداشتند. به نظر اگر آمریکا یا اروپا به دنبال این باشند که ذیل فصل هفت شورای امنیت اقدامی علیه جمهوری اسلامی انجام دهند، روسیه یا چین وتو کنند.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه چین و روسیه سرمایه‌گذاری موثری در ایران به موجب برجام انجام ندادند، گفت: ایران نمی‌تواند به چین و روسیه هم تکیه کند بنابراین مسیر کاهش تعهدات برجام ادامه می‌دهیم.

عناوین برگزیده