تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۲۶
بازدید: ۴۱۷
کد خبر: ۶۷۱۳۴
سرویس خبر : انرژی
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس خبر داد

دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی به مجلس برای توضیح درباره تخلف بازرس آژانس

می متالز - عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: رئیس سازمان انرژی اتمی را به کمیسیون جهت توضیح درباره تخلف بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دعوت خواهیم کرد.
دعوت رئیس سازمان انرژی اتمی به مجلس برای توضیح درباره تخلف بازرس آژانس

به گزارش می متالز، ولی‌الله نانواکناری، با یادآوری اقدام خلاف مقررات بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بازدید اخیر بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای ایران، گفت: بازرس آژانس هنگام ورود به سایت نطنز مواد خطرناک به همراه داشت و اقدام خلاف مقررات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مرتکب شد بنابراین بهتر است که رئیس سازمان انرژی اتمی در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس حاضر و در این رابطه توضیح دهد.

نماینده مردم بابلسر و فریدون کنار در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن حضور در کمیسیون بهتر است در ارتباط با تخلف بازرس آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و اقدامات ایران گزارشی دهد تا نمایندگان در جریان اقدام بازرسان و وضعیت امنیتی مراکز هسته‌ای قرار بگیرند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی افزود: جمهوری اسلامی طبق قانون، مانع ادامه فعالیت این بازرس متخلف شد زیرا بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی نباید خلاف NPT عمل کنند.

وی یادآور شد: پیش از این هم ما شاهد تخلف از سوی یکی از بازرسان آژانس بودیم که به دنبال جاسازی مواد آلوده‌ در یکی از مراکز هسته‌ای بود اما وی را شناسایی کردیم و بعد از آن هم ایران به شدت مراقب عدم تکرار این چنین اشتباهاتی است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، تاکید کرد: جمهوری اسلامی حق پیگیری این تخلف را دارد، از این رو نماینده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی نیز دنبال پیگیری موضوع است.

عناوین برگزیده