تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۴۳
بازدید: ۱۶۵
کد خبر: ۶۷۱۳۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
کاظم زاده انتقاد کرد

تسهیلات پر هزینه سد راه متقاضیان طرح ملی مسکن

می متالز - عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: یکی از مهم ترین مشکلات طرح ملی مسکن بحث سود بالای تسهیلات برای متقاضیان است، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، متقاضیان باید ماهیانه بین یک میلیون و دویست تا یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان را به عنوان بازپرداخت تسهیلات واریز کنند.
تسهیلات پر هزینه سد راه متقاضیان طرح ملی مسکن

به گزارش می متالز، شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس، با اشاره به برنامه ریزی وزارت راه و شهرسازی برای اجرای طرح ملی مسکن در تمام استان ها، گفت: به نظر می رسد که وزارتخانه برای اجرای طرح ملی مسکن در تمام استان ها برنامه ریزی دقیق و مشخصی ندارد و تاکنون برنامه شفافی در این رابطه ارائه نشده است.

 

اجرای طرح ملی مسکن شاید بر روی کاغذ باقی بماند

نماینده مردم دهلران، آبدانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: با توجه به روند اجرای طرح ملی مسکن، این نگرانی مطرح می شود که اجرای طرح با مشکلات و موانع بسیاری روبه رو شود و حتی اجرای طرح در حد حرف و بر روی کاغذ باقی بماند.

مجلس چشم انداز روشنی برای اجرای طرح ملی مسکن متصور نیست

وی افزود: مجلس چشم انداز روشنی برای اجرای طرح ملی مسکن متصور نیست، از این رو خوب بود که وزارت راه و شهرسازی در دو سال اخیر طرح مذکور را عملیاتی می کرد، نه آنکه در پایان عمر دولت تازه طرحی مانند طرح ملی مسکن را آغاز کند.

کاظم زاده ادامه داد: یکی از مهم ترین مشکلات طرح ملی مسکن بحث سود بالای تسهیلات برای متقاضیان است، بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته، متقاضیان باید ماهیانه بین یک میلیون و دویست هزار تومان تا یک میلیون و 700 هزار تومان را به عنوان بازپرداخت تسهیلات واریز کنند.

وی ادامه داد: این در حالی است که طرح مذکور با هدف خانه دار کردن اقشار ضعیف و متوسط جامعه طراحی شد، البته به این مسئله پاسخ داده شود که کدام یک از خانوارها توان پرداخت این تسهیلات را دارند.

 

وزارت راه و شهرسازی باید سازو کار ثبت نام و اجرای طرح ملی مسکن را اصلاح کند

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید سازو کار ثبت نام و اجرای طرح ملی مسکن را اصلاح کند تا واقعا افراد نیازمند و خانوارهای هدف بتوانند نسبت به تأمین مسکن مورد نظرشان اقدام کنند.

عناوین برگزیده