تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۴
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۶۷۱۴۷
سرویس خبر : محیط زیست
ابراهیمی:

محیط زیست شازند در معرض خطر جدی/ برداشت شن و ماسه از معادن را متوقف کنید

می متالز - سخنگوی کمیسیون کشاورزی، گفت: بهره‌برداری از معادن شن و ماسه به محیط زیست و ذخیره گاه‌‌ جنگلی بلوط در منطقه شازند آسیب جدی وارد کرده است.
محیط زیست شازند در معرض خطر جدی/ برداشت شن و ماسه از معادن را متوقف کنید

به گزارش می متالز، علی ابراهیمی سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی، در رابطه با تخریب محیطزیست شهرستان شازند با بهره‌برداری از معادن شن و ماسه، گفت: بهره‌برداری از معادن شن و ماسه به محیطزیست و ذخیرگاه‌‌ جنگلی بلوط در منطقه شازند آسیب جدی وارد کرده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای  با بیان اینکه منطقه شازند، آستانه و روستاهای تاریخی سرسختی علیا و پاکل، نور آباد و ده سفید طبیعتی بسیار زیبا داشته که برای گردشگری و توریست بسیار مناسب است. از طرفی این شهرستان ذخیره‌گاه جنگلی بلوط بوده که در نوع خودش استثنا است چرا که بلوط مختص لرستان و استا‌ن های جنوبی بوده و حفظ و حراست از آن بسیار مهم است.

فعالیت معادن شن و ماسه تهدید جدی برای محیطزیست شازند است 

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به اینکه مردم استان مرکزی به خصوص شهرستان شازند هرساله خودجوش برای حفاظت از محیط‌ زیست و احترام به طبیعت زیبای شازند جشنواره‌‌ای برگزار می‌کنند، گفت: متاسفانه علی‌رغم همه تلاش‌های مردم برای حفظ و حراست از طبیعت، فعالیت معادن شن و ماسه محیطزیست منطقه را به صورت جدی تهدید می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه بهر‌برداری از معادن شن و ماسه ارزش تخریب محیط زیست و کشاورزی را ندارد، اظهار کرد: امسال مردم در حالی برای حضور در جشنواره حفاظت از محیطزیست آمده بودن که پلاکارد‌هایی اعتراضی برای فعالیت این معادن به همراه داشته و توقف فعالیت معادن را مطالبه می‌کردند. ازسوی دیگر بنده با وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص توقف فعالیت معادن شن و ماسه شازند مکاتبه کرد‌ه‌ام اما متاسفانه برخی از مسوولان کشوری و استانی در این حوزه کوتاهی کرده‌اند که باید از مبادی قانونی پیگری کنیم.

ذخیره‌ گاه‌های بلوط شازند توسعه پیدا می‌کنند

سخنگوی کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس در پایان، با اشاره به ضرروت توسعه ذخیره‌گاه‌های جنگلی بلوط شازند، خاطرشان کرد: معاون سازمان جنگل‌ها، برای توسعه ذخیره‌گاه‌های بلوط قول‌هایی داده‌اند، اما ما از یک طرف برای توسعه و تقویت این جنگل‌ها تلاش می‌کنیم و از طرف دیگر معادن برای بهره‌برداری از شن و ماسه معادن به محیط‌زیست منطقه آسیب می‌زنند.

عناوین برگزیده