تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۰۱
بازدید: ۳۳۶
کد خبر: ۶۷۱۴۹
سرویس خبر : متالورژی و مواد
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران مطرح کرد:

پایین آمدن حجم سفارشات فولادین ذوب آمل باعث اخراج تعدادی از کارگران خواهد شد/ تعدادی از مطالبات کارفرما از ایران خودرو محقق می‌شود

می متالز - حسینقلی قوانلو گفت: حجم تولیدات کارخانه فولادین ذوب آمل پایین آمده است و ممکن است بر این اساس تعدادی از کارگرانش کم شوند.
پایین آمدن حجم سفارشات فولادین ذوب آمل باعث اخراج تعدادی از کارگران خواهد شد/ تعدادی از مطالبات کارفرما از ایران خودرو محقق می‌شود

به گزارش می متالز، حسینقلی قوانلو (رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران)، در خصوص مشکلاتی مبنی بر احتمال تعطیلی کارخانه فولادین ذوب آمل(فذا) اظهار داشت: تاکنون تعدادی جلسه در خصوص حل مشکلات این کارخانه داشته‌ایم و یک جلسه در این خصوص با رضا رحمانی، وزیر صنعت، معدن و تجارت داشته‌ایم.

او ادامه داد: یک جلسه نیز همراه با مدیرعامل ساپکو بودیم و تصمیماتی در مورد رفع مشکلات فولادین ذوب آمل گرفته‌ایم که در حال اجرایی شدن است.

قوانلو خاطرنشان کرد: این شرکت مطالبات معوقی از ایران خودرو دارد و مقدار زیادی کالای ساخته شده است که حمل آن شروع شده است. فردا نیز قرار است جلسه تسهیل و رفع موانع تولید با حضور شخص آقای استاندار در مورد مشکلات فولادین ذوب آمل برگزار شود. طی تصمیماتی که گرفته شده، مشکلات این کارخانه حل خواهد شد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا تعدادی از کارگران از اوایل آبان ماه موقتاً از کار بیکار شده‌اند، گفت: ایران خودرو زمانی ۲ هزار خودرو در روز می‌زد و الان هزار خودرو می‌زند. به همین نسبت قطعاتی که نیاز دارد، کمتر شده است. اگر شرایط ایران خودرو بهتر شود، این کارگران بازمی‌گردند. ممکن است تعدادی برای دریافت بیمه بیکاری مراجعه کرده باشند. فعلاً اطلاعات دقیقی از این موضوع نداریم. فردا احتمالاً آقای استاندار از کارخانه بازدید داشته باشد.

قوانلو در مورد مشکلات فعلی این واحد تولیدی تصریح کرد: بخشی از آن مطالبات ریالی است. بخشی از آن چک‌های شرکت است که توسط ایران خودرو پرداخت نشده است و بخشی دیگر هم مربوط به این مسئله است که این کارخانه نزدیک به ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان قطعه ساخته شده دارند که به دلیل اینکه ایران خودرو این میزان نیاز ندارد، این قطعات را بار نزده است. ایران خودرو می‌گوید سفارش ما به اندازه تولید روزانه است. البته بعد از این جلسات اخیر قرار شد که سفارشات توسط ایران خودرو حمل بار شود.

وی افزود: مدیران شرکت می‌گفتند که درصورتی که قطعات ساخته شده، را بار نزنند، این قطعات زنگ می‌زنند و نیاز به کار اضافی بر روی قطعات خواهیم داشت که برای ما هزینه دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت: حجم تولیدات و سفارشات کارخانه فولادین ذوب آمل پایین آمده است و ممکن است بر این اساس تعدادی از کارگرانش کم شوند. مجموعه هلدینگ فذا ممکن است ۱۶۰۰ نیرو داشته باشد اما کارگرانی که این مشکلات برایشان به وجود آمده، حدود ۷۰۰ نفر هستند.

عناوین برگزیده