تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۵
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۶۷۱۶۴
سرویس خبر : زمین شناسی

جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه معدنی با عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی

می متالز - رییس سازمان زمین شناسی کشور گفت: این سازمان اخیرا به منظور جلوگیری از خام فروشی طرح عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی را اعمال کرده تا از خام فروشی مواد اولیه معدنی جلوگیری شود.
جلوگیری از خام فروشی مواد اولیه معدنی با عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی

به گزارش می متالز، علیرضا شهیدی معاون وزیرصمت در سفر به آران و بیدگل و بازدید از مجتمع فولاد کویر این شهرستان با بیان اینکه ذخیره زمین شناسی معادن ایران ۵۵ میلیارد تن و ذخیره قطعی آن ۳۳ میلیارد تن است گفت: از این میزان در سال قبل ۴۵۰ میلیون تن برداشت شده و در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال قبل ده درصد افزایش داشته است.

او با اشاره به طرح جلوگیری از خام فروشی سنگ‌های معدنی و صنعتی افزود: این سازمان اخیرا به منظور جلوگیری از خام فروشی طرح عوارض ۲۵ درصدی صادرات مواد معدنی را اعمال کرده تا از خام فروشی مواد اولیه معدنی جلوگیری شود.

رییس سازمان زمین شناسی کشور تصریح کرد: هدف سازمان زمین شناسی و بخش اکتشاف کشور اینست که با اکتشاف منابع معدنی جدید در واقع نیاز‌های زنجیره معدن کاری وصنایع وابسته به آن مرتفع شود.

معاون وزیر صمت همچنین در خصوص کسب درآمد استان قم و بهره برداری از دریاچه نمک آران و بیدگل گفت: در مورد اکتشاف مواد معدنی نظر این سازمان اینست که به دید ملی به منابع معدنی نگاه کرده و با توجه به میزان بهره برداری در استان قم و یا اصفهان، می‌توان با کار‌های اکتشافی که دراستان اصفهان و شهرستان آران وبیدگل انجام می‌شود قابل رفع باشد.

عناوین برگزیده