تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۵۶
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۶۷۱۸۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

زنجان در تولید و فروش مس همچنان پیشتاز است

می متالز - معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با اشاره به فعالیت ۴۵۰ فروشگاه صنایع دستی با اشتغال یک هزار و ۷۰۰ نفر در هسته مرکزی شهر، اظهار داشت: مس و چاقو همچنان بیش ترین تولید و فروش را در استان دارند.
زنجان در تولید و فروش مس همچنان پیشتاز است

به گزارش می متالز، سید ذکریا هاشمی امیری با بیان این که در حال حاضر صنعت گران در حوزه مس، ملیله و چاقو بیشترین فعالیت را دارند، اظهار داشت: در بحث صنایع دستی زنجان بالاترین رشد را دارد همین امر موجب شده تا در بهترین نقطه شهر حدود 450 فروشگاه صنایع دستی فعالیت کند که نزدیک یک هزار و 700 نفر اشتغال زایی دارد که این نشان از تولیدات و فروش مناسب صنایع دستی است در صورتی که طی سال های قبل 18 فروشگاه صنایع دستی با حداکثر 25 نفر شاغل وجود داشت. 

وی از ثبت جهانی زنجان به عنوان شهر ملی ملیله در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مس و چاقو دارای بیش ترین فروش در استان است و همین امر باعث شده تا زنجان با مس و چاقو شناخته شود.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زنجان با اشاره به این که در بحث تحریم ها بخش صنایع دستی دچار تحریم نشده است، خاطر نشان کرد: بخش صنایع دستی در این مدت زمان تعطیلی نداشته است و همواره تقاضا بر عرضه پیشی داشته است که این کار موجب رونق بخش صنایع دستی در استان شده است.

وی بیشترین صادرات صنایع دستی را به کشور عراق اعلام کرد و اظهار داشت: کشورهای حوزه خلیج فارس نیز جز کشورهای هدف صادرات هستند، اما با توجه به محدودیتی که وجود دارد برخی از محصولات تولیدی همانند چاقو توسط پست جابه جا نمی شود همین موضوع باعث می شود عرضه چنین محصولاتی به صورت چمدانی به سایر استان ها و کشور ها انجام گیرد.

وی با عنوان این که صنایع دستی سفیران قوم و ایل هستند، افزود: هنر، موسیقی و غذا سه آیتم جهانی است هر قوم و هر ایل یک آهنگ خاص، یک صنایع دستی خاصی دارد که با آن ها شناخته می شوند.

عناوین برگزیده