تاریخ: ۱۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۶:۱۸
بازدید: ۴۳۰
کد خبر: ۶۷۱۹۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم:

نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی درقم دنبال می‌شود

می متالز - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به روند روبه رو رشد داخلی سازی قطعات استراتژیک صنعتی در استان گفت: نهضت داخلی سازی قطعات مورد نیاز و اساسی صنعت درقم روند مطلوبی به خود گرفته است.
نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی درقم دنبال می‌شود

به  گزارش می متالز، محمود سیجانی سه شنبه در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سالن جلسات یکی از واحدهای تولیدی استان قم افزود:‌ نهضت داخلی سازی قطعات صنعتی یکی از سیاست های اصلی وزارت صمت در سال جاری است. وی بیان داشت: برخی از واحدهای تولیدی قم در مسیر داخلی سازی قطعات استراتژیک گام برداشته و در این عرصه توفیقات زیادی به دست آورده اند. وی همچنین با اشاره به اهمیت حمایت از کارگاه های کوچک صنعتی گفت: صنایع کوچک قم نوعا صنایع آلاینده ای نبوده و باید از مسیر احیا و توسعه آنها به ویژه درمحور جاده قدیم اراک و تهران حمایت شود. سیجانی خاطرنشان کرد: با ملاحظات زیست محیطی امکان توسعه واحدهای کوچک و انتقال به شهرک صنعتی شکوهیه نیز در آینده وجود دارد. رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم گفت: برای منع واردات کالاهای مشابه داخلی درحوزه صنایع وابسته به پلاستیک به ویژه تولید کیسه‌های خون به دلیل ظرفیت بزرگ استان در تولید این حصول، رونوشتی به وزارت بهداشت و صمت ارسال خواهد شد.
وی در پایان گفت: اولین واحد تولید کفش و دمپایی ماشینی قم با تامین زیرساخت های مورد نظر تا دهه فجر امسال راه اندازی می‌شود.
این شهرک تخصصی در زمینی به مساحت ۶۳ هکتار در قالب فاز توسعه ۹۶ هکتاری شهرک صنعتی شکوهیه احداث خواهد شد.
۱۳ هزار و ۵۰۰ مترمکعب عملیات خاکی و زیرسازی و ۸ کیلومتر فاضلاب برای احداث این شهرک صنعتی انجام خواهد گرفت.
شهرک صنعتی شکوهیه به عنوان بزرگترین شهرک صنعتی قم با بیش از یک هزار هکتار مساحت در کیلومتر ۱۲ جاده قدیم قم - تهران واقع شده است
استاندار قم روز سه شنبه از دو واحد تولیدی ایران انشعاب تولیدکننده کنترل آب و واحد صنعتی ایران پلاستیک در محور جاده قدیم قم _ تهران بازدید و بعد از آن در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید شرکت کرد.
قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خور آباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.
۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی کوچک، متوسط و بزرگ در قم وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد آن مربوط به صنایع کوچک و متوسط است؛ همچنین بیش از ۵۳ هزار تن در واحدهای صنعتی استان فعالیت می‌کنند.

عناوین برگزیده