تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۸
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۶۷۲۵۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
عضو هیات مدیره شستا اعلام کرد:

2500 فرصت شغلی مستقیم در «پرورده» ایجاد شده است

می متالز - عضو هیات مدیره شستا امروز در مراسم بازدید از معدن زغال سنگ پرورده اعلام کرد: طی فعالیت این معدن به عنوان بزرگترین معدن تمام مکانیزه 2500 فرصت شغلی مستقیم ایجاد شده است.
2500 فرصت شغلی مستقیم در «پرورده» ایجاد شده است

به گزارش می متالز، محمود ملکوتی خواه در این زمینه گفت: زغال سنگ یکی از مواد اولیه مورد نیاز بسیاری از صنایع مادر بخصوص فولادسازی است که همواره تلاش شده در این زمینه دستاوردهای مناسبی داشته باشیم.

ملکوتی‌خواه در ادامه افزود: معدن زغال سنگ پرورده یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین معادن زغال سنگ کشور است که تماما به صورت مکانیزه فعالیت می‌کند مدیریت و استفاده بهینه از روند تولید دراین معدن به اقتصاد ملی کشورمان کمک شایانی خواهد داشت.

 وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت توجه به تامین نیاز صنایع پایین دستی این معدن آمادگی کامل داریم که از تکمیل طرح‌های دردست پیگیری توسعه‌ای زغال سنگ طبس حمایت کامل کرده و برای رسیدن به اهداف آنها دریغ نداریم.

این عضو هیات مدیره شستا معتقد است تامین زغال سنگ مورد نیاز صنایع مختلف بخصوص فولادسازی‌ها اکنون در شرایط فعلی در اولویت تمام سازمان‌ها و نهادها است که شستا نیز از این کار کوتاهی نکرده و نمی‌کند.

به گفته وی  پهنه زغالی طبس بیش از 76 درصد ذخایر کشور را در خود جای داده و این شرکت با هدف استخراج سالیانه 5/1 میلیون تن زغال سنگ خام به روش جبهه کار طولانی فعالیتش را آغاز کرده است، اما تکمیل زنجیره تولید و ایجاد ارزش افزوده بالا عاملی بوده تا پروژه کارخانه زغال شویی نیز در کنار معدن احداث و فعال شود.

ملکوتی‌خواه درباره توان زغال شویی کارخانه نیز گفت: تولید 750 هزار تن کنسانتره در این کارخانه با خوراک‌دهی 300 تن برساعت مدنظر بوده و فعالیت آن عامل اصلی افزایش ارزش افزوده و بهره‌وری بالا در مجموعه است.

این عضو هیات مدیره شستا تاکید کرد: حاصل این فعالیت 12 ساله تاکنون ایجاد اشتغال پایدار برای حدود 2 هزار و 500 نفر همراه با 45 کیلومتر حفریات زیرزمینی، استخراج حدود 8 میلیون تن زغال خام و تولید حدود 4 میلیون تن کنسانتره زغال سنگ کک شو بوده است.

وی درباره برنامه‌های سال جاری نیز تصریح کرد: اجرای 7 هزار و 600 متر حفریات معدنی، استخراج یک میلیون و 200 هزار تن زغال سنگ خام و تولید 600 هزار تن کنسانتره در این مجموعه تعیین شده است.

عناوین برگزیده