تاریخ: ۲۲ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۳:۱۹
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۶۷۲۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان:

رویکرد صنعت ستیزی به نفع اقتصاد ما نیست

می متالز - مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان اظهار داشت: اصفهان با ۱۲ هزار هکتار مساحت شهرک ها و نواحی صنعتی از نظر تعداد و اراضی مقام نخست را در کشور دارد، اما متاسفانه رویکرد صنعت ستیزی بر علیه شهرک ها شکل گرفته که به نفع اقتصاد ما نیست.
رویکرد صنعت ستیزی به نفع اقتصاد ما نیست

به گزارش می متالز، محمد جواد بگی در جلسه نقد و بررسی شرکت شهرک های صنعتی که با حضور جمعی از فعالان اقتصادی برگزار شده بود افزود: در اصفهان ۷۰ شهرک صنعتی دایر داریم، ۸ شهرک خصوصی و ۸ شهرک در حال احداث که به دلیل تعداد می توان گفت بیشترین شهرک های صنعتی را در سطح کشور اصفهان دارد.

وی با اعلام اینکه شرکت شهرک های صنعتی اصفهان، رتبه نخست کشور در تعداد قرارداد و مساحت فروش زمین در سال های گذشته را دارد، بیان کرد: اگر ما هر روز بدون تعطیلی بخواهیم یک شهرک را سرکشی کنیم، هر سه ماه یکبار نوبت یک شهرک می شود.

بگی ادامه داد: از دیگر مسائلی که در شهرک های صنعتی وجود دارد، اعتبارات است که برخی از آنها به شکل اقساطی است و چون صنعتگران در حال ساخت و ساز هستند مشکلاتشان به خاطر تحریم های یک جانبه آمریکا بیشتر شده و ابعاد شهرک سازی را دچار مشکل کرده است، با توجه به اینکه ۸۰ درصد درآمد ما از این طریق است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان، تامین زیر ساخت های لازم برای واحدهای صنعتی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی استان و ارائه خدمات حمایتی به صنایع کوچک و متوسط را از مهمترین رسالت های این شرکت دانست و افزود: با اینکه بیشترین بودجه تملک دارایی از آن ماست اما رویکرد صنعت ستیزی در قبال شرکت شهرک های صنعتی شکل گرفته که این موضوع باعث می شود در آینده نتوانیم با دیگر رقبا رقابت کنیم به این دلیل که اگر قیمت زمین هایی که واگذار می شود افزایش یابد سرمایه گذار ترجیح می دهد در شهرهایی سرمایه گذاری کند که قیمت کمتری دارد.

بگی اضافه کرد: در این رابطه با سازمان برنامه و بودجه مکاتباتی کرده ایم و پیگیری های لازم شده است، اما ترتیب اثری هنوز داده نشده است.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی اصفهان با بیان اینکه بیش از ۹۰ درصد صنایع استان را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می دهند، افزود: صنایع کوچک و متوسط اگر توسعه پیدا نکنند و به روز نشوند رو به تعطیلی خواهند رفت.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰ درصد سهام شرکت شهرک های صنعتی دولتی است و یک درصد هم سهم سهام خصوصی وجود ندارد گفت: باید چارت سازمانی افزایش یابد تا در هر شهرستانی یک مدیر مجزا بتواند پاسخگوی مشکلاتی باشد که ممکن است در شهرک های صنعتی باشد.

بگی در رابطه با چالش های موجود بر سر راه شهرک محمود آباد نیز گفت: طی مطالبات توسعه ای این شهرک ۶۰۰ هکتاری، ۲۷۰ هکتار به آن اضافه شد و مساحت این شهرک به ۸۷۰ هکتارافزایش یافت، اما به رغم برخورداری این شهرک از مصوبات هیات دولت و مجوزهای لازم سه مشکل برای این شهرک ارایه شده است که امیدواریم با رفع آن ها بتوانیم گام مهمی در مسیر توسعه فعالیت های اقتصادی این شهرک برداریم.

عناوین برگزیده