تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۱:۵۷
بازدید: ۶۶۰
کد خبر: ۶۷۳۰۵
سرویس خبر : آهن و فولاد
همزمان با حضور رییس جمهور در شرکت توسعه آهن و فولاد؛

بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی کشور در سیرجان افتتاح شد

می متالز - حسن روحانی، رییس جمهور روز دوشنبه 20 آبان ماه با حضور در شهرستان سیرجان برخی از طرح های معدنی و فولادی و طرح های صنعت آب و برق را افتتاح کرد.
بزرگترین واحد تولید آهن اسفنجی کشور در سیرجان افتتاح شد

به گزارش می متالز، شرکت توسعه آهن و فولاد سیرجان این افتخار را داشت که میزبان قدوم ریاست محترم جمهور باشد و کارخانه آهن اسفنجی (مگا مدول کوثر) این شرکت با حضور رییس جمهور به بهره برداری برسد.

مراحل احداث و ساخت کارخانه آهن اسفنجی به روش احیاء مستقیم شماره 2 (مگا مدول کوثر) واقع در شرکت توسعه آهن و فولاد با ظرفیت تولید 2 میلیون تن آهن اسفنجی در سال از اسفند ماه 92 کلید خورد و به همت تمامی کارگران، مهندسان، مدیران و مسئولان این شرکت و با سرمایه گذاری بخش خصوصی در کلیه مراحل ساخت را پشت سر گذاشته و در آبان ماه سال جاری با حضور رییس جمهور آغاز به کار کرد.
محصول این کارخانه آهن اسفنجی سرد و گرم بوده که با سرمایه گذاری ارزی 71 میلیون یورو، سرمایه گذاری ریالی 437 میلیارد تومان و مجموع سرمایه گذاری 1353 میلیارد تومان محقق گردیده است. با افتتاح این کارخانه، 220 نفر بطور مستقیم و 880 نفر بطور غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.
مدیران ارشد شرکت توسعه آهن و فولاد در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در زمینه "رونق تولید" با برنامه ریزی مدون به دنبال آن هستند تا پس از افتتاح این کارخانه به دست ریاست محترم جمهور، پس از 45 روز کاری به ظرفیت تولید پیش بینی شده دست یابند.
شرکت توسعه آهن و فولاد عصر دوشنبه 20 بهمن پذیرای رییس جمهور و هیات همراه بود تا بتواند افتخار دیگری در عرصه تولید را با حضور مقامات ارشد کشوری مورد بهره برداری قرار بدهد.
رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین افتتاح کارخانه آهن اسفنجی شرکت توسعه آهن و فولاد با اشاره به عظمت پروژه هایی از این دست گفت: پروژه هایی که امروز با اعتبار میلیاردی در گل‌گهر انجام شد با تلاش کارگران و مدیران مجموعه که عمدتا بومی بوده اند محقق گردید و صددرصد اجرای طرح آن به طور خصوصی سرمایه گذاری شده بود.
همچنین نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم به تلاش مجموعه گل گهر برای توسعه تولید اشاره کرد و گفت: این کارخانه هایی که امروز افتتاح شد زحمت کارگرانی بود که با تمام قوا برای میهن عزیزمان تلاش می‌کنند و ساخت این پروژه‌ها صددرصد بومی بود. وی افزود: سرمایه اصلی استان کرمان در حال حاضر نیروی انسانی شاداب و بانشاط است که باید آن را قدر دانست.


اما حسن روحانی تلاش، ایمان و فداکاری را عوامل برجسته استان های یزد و کرمان عنوان کرد و گفت: دیروز و امروز به استان‌های یزد و کرمان سفر داشته و آنچه مشاهده کردیم در این استان‌ها؛ سخت کوشی، تلاش، ایمان و فداکاری برای آرمان ها، برای ملت بزرگ، برای کشور عزیزمان بود. همه ما باید در این مسیر ها گام برداریم و بایستی از تمامی کارگران، مهندسان، کارمندان، مدیران، سرمایه گذاران طرح ها و سیاست گذارانی که در حوزه توسعه و پیشرفت شهرستان سیرجان در حوزه صنعت و معدن کارهای عظیمی انجام داده و یا در دست انجام دارند تشکر کرد.
شرکت توسعه آهن و فولاد به دنبال اجرایی نمودن پروژه های عظیم معدنی در منطقه است تا بواسطه آن بتواند ضمن اشتغالزایی برای جوانان این مرز و بوم به ویژه جوانان سیرجانی، نقش ارزنده ای در رونق تولید کشور و به گردش در آوردن چرخ های خود کفایی میهن عزیزمان داشته باشد.

منبع: می متالز
عناوین برگزیده