تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۱۹۲
کد خبر: ۶۷۳۱۴
سرویس خبر : انرژی
رئیس جمهور در جمع مردم رفسنجان مطرح کرد:

اعطای کمک‌هزینه معیشت به ۱۸ میلیون خانوار/ سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود

می متالز - رئیس جمهور گفت: در روز‌های آینده طرحی را برای خانواده‌هایی که در فشار هستند، اعلام می‌کنم.
اعطای کمک‌هزینه معیشت به ۱۸ میلیون خانوار/ سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته می‌شود

به گزارش می متالز، حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان در جمع مردم رفسنجان در ورزشگاه تختی این شهرستان گفت: مردم رفسنجان مردمی فعال پرتلاش و متدین و انقلابی بوده اند.

او در ادامه بیان کرد: وعده خوبی که باید به مردم کرمان و همه استان‌های دیگری که در حاشیه کویر هستند بدهم، تامین آب آشامیدنی است.

رئیس جمهور گفت: در جامعه ما افکار وسلیقه‌های مختلف وجود دارد، اما اینکه چه راهی را باید انتخاب کنیم، همیشه مورد بحث است، به آینده نگریستن، اعتدال و واقع گرا بودن در حالی که آرمان باید برای ما مقدس باشد، مساله مهمی است.

حذف تحریم تسلیحاتی ایران

روحانی گفت: ما با ۶ کشور و قدرت بزرگ توافقی را امضا کردیم ولی آمریکا از توافق خارج شد، عده‌ای می‌گفتند شما هم بلافاصله خارج شوید، عده‌ای می‌گفتند در هر شرایطی بمانید. دیگران هم راه بینا بین را پیشنهاد دادند که ما پذیرفتیم.

رئیس جمهور گفت: با ادامه برجام سال آینده به یک هدف بزرگ سیاسی دست پیدا می کنیم، سالهاست خرید سلاح از کشوری دیگر ممنوع است، خرید از کشور ایران هم ممنوع است، طبق این توافق و قطع نامه ۲۲۳۱ سال آینده تحریم تسلیحاتی ایران برداشته خواهد شد، این یکی از آن آثار این توافق است.

رئیس جمهور با بیان اینکه امروز توان هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران از هر زمان دیگری در شرایط بهتر قرار دارد، گفت: در این مدت تلاش کردیم صنعت هسته‌ای توسعه پیدا کند و تحقیقات ادامه یافت و چندی پیش رئیس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که تعداد سانتریفیوژ‌های ایران افزایش یافت، ضمن حفظ توافق برجام، حقوق مردم ایران را پاس داشتیم، اما در برابر دشمنان خود تسلیم نمی‌شویم.

تامین آب آشامیدن مردم یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده

رئیس جمهور با بیان اینکه هفته پیش تصمیمات بسیار خوبی برای استان‌های کرمان و یزد گرفته شد، گفت: اینجا اعلام می‌کنم که آب آشامیدن مردم یزد و کرمان برای ۳۰ سال آینده با تصمیمات اتخاذ شده تأمین می‌شود.

او از تصمیم دولت برای انتقال آب از خلیج‌فارس و دریای عمان خبر داد و گفت: سهمیه آب استان‌های کرمان و یزد را مشخص کردیم و با سرمایه‌گذاری که در این زمینه انجام خواهد شد، شاهد یک تحول بزرگ در این استان‌ها خواهیم بود و سال آینده اولین قسمت از آب خلیج‌فارس به استان کرمان و استان یزد وارد خواهد شد که البته این آب برای تأمین بخش صنعت است. حتی این آبی که منتقل می‌شود برای طرح گلخانه‌ای مفید است.

‌‌رئیس جمهور با بیان اینکه برای بهبود وضعیت اشتغال ‌حرکت‌های خوبی انجام ‌شده است، گفت: ‌‌دانشجویان فارغ‌التحصیل ‌‌احتیاج به ‌اشتغال دارند، ‌دیروز در کارخانه عظیم توربین در یزد دیدیم که تحصیلکرده‌های سطح بالای کشورمان جمع شدند و با چه قدرت علمی این توربین با عظمت را با دست خودشان ساخته‌اند و ما را از نظر توربین بی‌نیاز کردند‌، این کارهای عظیم و بزرگی است که نسل جوان و تحصیلکرده ما ‌انجام می‌دهند. همه شرکت‌های دانش‌بنیان در یزد تحولی‌ در زندگی مردم ایجاد کردند.

او افتتاح کارخانه بزرگ نوآوری ‌در تهران را یکی از کارهای پرافتخار دولت یازدهم و دوازدهم دانست و گفت: ‌شبیه این مرکز در یزد طی سال آینده افتتاح خواهد شد. در رفسنجان نیز به یک پارک بزرگ علم و فناوری احتیاج داریم که‌ در این سفر تصمیم گرفتیم به عنوان هدیه به غیر از مساله آب، عملیات‌ اجرایی یک پارک عظیم علم و فناوری ‌در رفسنجان ان‌شاءالله سال آینده شروع شود.

رئیس جمهور با بیان اینکه ‌معاونت علمی و فناوری و ‌صندوق نوآوری در این زمینه کمک خواهند کرد، افزود:‌ از بخش خصوصی هم برای این موضوع کمک گرفته شد و ‌زمین مناسب برای این پارک آماده است و کار ساختمانی را طراحی و شروع کرده‌ایم و ان‌شاالله شاهد یک تحول بزرگ در شهرستان عظیم رفسنجان خواهیم بود چرا که مردم رفسنجان پیشتاز انقلاب بودند و در آن روزهایی که ‌ندایی از انقلاب و امام بود، اینجا فریاد امام و انقلاب بود و مساجد، محافل، علمای بزرگ و حتی مقام معظم رهبری از مشهد به رفسنجان سفر و سخنرانی کردند که این نشان می‌دهد ‌مردم این دیار ‌در مساله انقلاب و نهضت اسلامی پیشتاز بودند.

رئیس جمهور گفت: در زمینه طرح‌های آبرسانی و فاضلاب ۱۸۰۰ میلیارد تومان امروز در این استان افتتاح انجام می‌شود.

۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند

او در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه ما می‌دانیم که مردم از لحاظ زندگی در سال گذشته ‌و امسال در فشار قرار داشتند و دارند، گفت: ما این را می‌دانیم که درآمد، مخارج و زندگی مردم و مخصوصا آنهایی که حقوق‌بگیر ثابت هستند، کفاف نمی‌دهد، اما در روزهای آینده طرحی را برای خانواده‌هایی که در فشار اقتصادی هستند اعلام خواهیم کرد.

او با بیان اینکه در کشور حدود ۲۵ میلیون خانوار داریم، گفت: در کشور عزیزمان یک عده‌ای وضع زندگی‌شان وضع مناسبی است و می‌توانند روی پای خودشان بایستند و یک اکثریتی در فشار هستند و باید از راه‌هایی به آنها کمک شود. ۱۸ میلیون خانوار نیاز به مساعدت و کمک دارند. امیدواریم بتوانیم به هر خانوار یک مبلغ حمایتی را ماهیانه بدهیم، این طرح مهم دولت در سال ۹۸ است که در روز‌های آینده و هفته‌های آینده مشخصات آن برای مردم اعلام خواهد شد.

روحانی از این طرح دولت به عنوان ‌یک گام ‌برای حمایت از مردم نام برد و گفت: ‌ان‌شاءالله بتوانیم با کمک مردم از این تحریم و مشکلات عبور کنیم و بتوانیم راه بزرگان و ‌را ادامه دهیم‌.

عناوین برگزیده