تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۶۷۳۲۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت اعلام کرد:

استخراج سالانه ۴۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور

می متالز - معاون وزیر صمت گفت: ذخیره قطعی معادن کشور بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تن است که سالانه افزون بر ۳۵ تا ۴۰ میلیون تن استخراج می شود.
استخراج سالانه ۴۰ میلیون تن مواد معدنی از معادن کشور

به گزارش می متالز، علیرضا شهیدی امروز دوشنبه _۲۰ آبان‌ماه_ در حاشیه بازدید از مجتمع کارخانجات فولاد و ذوب آهن نطنز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در حال حاضر ذخیره زمین شناسی معادن کشور حدود ۵۵ میلیارد تن است.

وی افزود: اکتشافات ذخایر پنهانی معدنی از اولویت‌های سازمان زمین شناسی است که با هدف تولید ثروت، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال انجام می شود.

سرپرست سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با توجه به اینکه مجتمع کارخانجات فولاد و ذوب آهن نطنز از صفر تا ۱۰۰ چرخه تولید فولاد را در این کارخانه انجام می دهند با تامین مواد اولیه و سنگ آهن مورد نیاز این کارخانه می توانیم از خام فروشی سنگ آهن جلوگیری و با فرآیند فرآوری سنگ آهن به شمش آهن و محصولات فولادی چیزی حدود ۳۰۰ تا ۴۰۰ درصد ارزش افزوده تولید کنیم.

شهیدی اضافه کرد: ذخیره قطعی معادن کشور بین ۳۰ تا ۳۵ میلیارد تن است که سالانه افزون بر ۳۵ تا ۴۰ میلیون تن استخراج می شود.

وی تاکید کرد: یکی ازمهمترین برنامه های وزارت صنعت معدن تجارت این است که بتوانیم با اکتشافات جدید، خوراک مورد نیاز کارخانه‌های فولاد سازی کشور و به‌ویژه مجتمع کارخانجات فولاد و ذوب آهن نطنز را تامین نماییم.

کارخانجات شرکت فولاد نطنز در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در شهر صنعتی فولاد نطنز واقع در شهرستان نطنز بنا شده و با داشتن مدرن ترین ماشین آلات روز دنیا و دارا بودن خطوط نورد گرم قادر به تولید انواع میلگرد ساده و آجدار شاخه درسبدهایی از قطر هشت تا ۳۲ میلیمتر و میلگرد ساده و آجدار کلاف از نمره ۵.۵ میلیمتر تا ۱۶ میلیمتر و نیز تولید انواع تسمه و چهار پهلوی فولادی و محصولات مفتولی است.

معاون وزیر صمت امروز دوشنبه _۲۰ آبان‌ماه_ به همراه مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان و فردوسی فرماندار نطنز از مجتمع کارخانجات فولاد و ذوب آهن نطنز بازدید کرد.

عناوین برگزیده