تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۵:۲۹
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۶۷۳۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
استاندار خواستار شد

پروانه بهره‌برداری معادن غیرفعال چهارمحال و بختیاری ابطال می‌شود

می متالز - استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: باید پروانه بهره‌برداران معادن غیرفعال و بی‌تعهد در سطح استان شناسایی، بررسی و در صورت نداشتن شرایط ادامه کار، ابطال و بهره‌برداری از معادن به متقاضیان جدید واگذار شود.
پروانه بهره‌برداری معادن غیرفعال چهارمحال و بختیاری ابطال می‌شود

به گزارش می متالز، اقبال عباسی روز یکشنبه در جلسه شورای معادن چهارمحال و بختیاری با تاکید بر حمایت همه جانبه از تولیدکنندگان بخش صنعت و معدن اظهار داشت:معطل گذاشتن منابع ملی و دولتی با دریافت پروانه بدون فعالیت، جفا به اقتصاد کشور و تولیدکنندگان با انگیزه و دارای شرایط است.

وی، با اشاره به درخواست تخفیف حقوق دولتی در زمان تعطیلی قانونی واحد معدنی استان در شورای معادن چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: براساس قانون معدن‌داران و دارندگان پروانه بهره‌برداری ۱۵ ساله، اجازه تعطیل سه ساله معدن را دارند که در این شرایط باید حق و حقوق دولتی پرداخت شود.

 سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ۲۲ واحد معدن سنگ ،درخواست ۲ میلیارد ۸۸ میلیون ریال تخفیف حقوق دولت در زمان تعطیل قانونی را ارائه کرده‌اند که این مساله با دستور استاندار برای بررسی بیشتر به هیات سه نفره متشکل از نماینده استانداری ، این سازمان و فرمانداران مربوطه محول شد.

مهرداد قاسمی دستگردی افزود: سال گذشته  ۷ معدن نیمه فعال و راکد در استان فعال شدند و مجوز بهره‌برداری از معادن جدید برای سالجاری صادر شد که این امر موجب تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن مواد معدنی شد و این میزان تولید نسبت به مدت مشابه پارسال با رشد ۲۰ درصدی همراه است.

به گفته وی، با راه‌اندازی ۷ معدن راکد استان در سال گذشته، زمینه اشتغال ۴۳ نفر نیروی کار جدید فراهم شد و ظرفیت تولید مواد استخراجی استان افزایش چشمگیر دارد. 
سرپرست معاونت معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت ، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری تاکید کرد: معادن  جدید که در فاز تولید قرار گرفته است، در بخش استخراج سنگ آهک و سنگ لاشه و در شهرستان‌های لردگان، کوهرنگ، بروجن، بن، فارسان و کیار است.

قاسمی افزود: درآمد سالانه بخش معادن استان در دولت تدبیر و امید نسبت به دولت قبل ۳۵ درصد افزایش یافته است. 

وی، میزان درآمد سالانه دولت از بخش معادن این استان را ۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و افزود: این میزان در دولت تدبیر و امید به بیش از ۱۲ میلیارد ریال رسیده است. 
قاسمی، سنگ لاشه، سنگ نما، سیلیس، سنگ گچ، خاک نسوز، سنگ‌های تزئینی و مواد اولیه سیمان را از محصولات معادن فعال عنوان کرد و گفت: به طور میانگین سالانه حدود ۵ میلیون تن مواد معدنی از معادن فعال استان استخراج می شود. 
۱۸۶ معدن با ۶۷۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری در استان فعال است که برای حدود یکهزار و۵۳۳ نفر اشتغال ایجاد کرده است.

عناوین برگزیده