تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۹:۳۷
بازدید: ۱۸۸
کد خبر: ۶۷۳۴۴
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

بازدید رئیس جمهور و وزیر صمت از پروژه گندله سازی فولاد اردکان

می متالز - در ادامه برنامه سفر رئیس‌جمهور و وزیر صنعت، معدن و تجارت به شهرستان اردکان، پروژه گندله سازی فولاد اردکان مورد بازدید قرار گرفت.
بازدید رئیس جمهور و وزیر صمت از پروژه گندله سازی فولاد اردکان

به گزارش می متالز، مجتمع فولاد اردکان برای تولید نهایی سالانه 2.5 میلیون تن محصولات فولادی شامل میلگرد و مقاطع سبک طراحی شده است.

این مجتمع شامل کارخانه های مختلف زنجیره تولید فولاد از سنگ آهن تا محصول نهایی به شرح واحد های تولید کنسانتره سنگ آهن، واحد تولید گندله سنگ آهن، واحد احیای مستقیم آهن اسفنجی، واحد ذوب آهن 5- واحد ریخته گری آهن و واحد نورد فولاد است.

در این واحد 3/7 میلیون تن گندله سنگ آهن به عنوان مواد اولیه به یک میلیون تن آهن اسفنجی با درصد خلوص بالای 94% آهن فلزی تبدیل می شود و آهن اسفنجی تولید شده برای استفاده در واحد های ذوب آهن، مورد استفاده قرار می گیرد.

حجم سرمایه گذاری انجام گرفته درواحدموردافتتاح ٨٣میلیون یوروارزی و مبلغ ٤٦٥٠میلیاردریال صورت گرفته است که درمجموع کل سرمایه گذاری ١٥٠٠٠میلیاردریال صورت گرفته که امکان اشتغال مستقیم بالغ بر ١٨٠نفر را فراهم نموده است.

در مجموع با حضور رئیس جمهور در یزد 14 طرح صنعتی و زیربنایی و صنایع معدنی با ظرفیت اشتغالزایی مستقیم بالغ 2 هزار 445 نفر در این استان به بهره‌برداری می‌رسد.

عناوین برگزیده