تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۴:۵۱
بازدید: ۳۱۳
کد خبر: ۶۷۳۴۹
سرویس خبر : انرژی

ابلاغ دستورالعمل تامین برق استخراج رمزارزها

می متالز - وزارت نیرو، مقررات تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها را ابلاغ کرد که بر اساس آن نحوه تامین برق مراکز استخراج رمز ارزها اعلام شد
ابلاغ دستورالعمل تامین برق استخراج رمزارزها

به گزارش می متالز، بر اساس مصوبه تعیین نرخ ماینینگ توسط وزارت نیرو، تامین برق مراکز استخراج رمزارزها مشروط به تدارک و ارائه مجوز معتبر است. تامین برق این دسته از متقاضیان به یکی از دو روش «اتصال به شبکه و خرید انرژی از شرکت‌های برق» و «تامین برق با ایجاد ظرفیت جدید» صورت خواهد گرفت.

همچنین بهای هر کیلووات ساعت برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها، ۹۶۵۰ ریال تعیین می‌شود.

به منظور مدیریت مصرف برق در طول ایام گرم سال (از ابتدای خرداد تا پایان شهریور) بهای هر کیلووات ساعت انرژی برق با ضریب دو و در هشت ماهه دیگر سال (از ابتدای فروردین تا انتهای اسفندماه هر سال) با ضریب نیم محاسبه و دریافت می‌شود.

چنانچه به دلیل تغییر پایدار نرخ ارز و یا تغییر ترکیب قیمت یا مقدار صادرات، متوسط قیمت برق صادراتی بیش از ۱۰ درصد افزایش/کاهش نماید، شرکت توانیر موظف است پیشنهاد اصلاحی تنظیم و به وزارت نیرو ارائه نماید.

بهای برق دریافتی از سطوح ولتاژ ۴۰۰ و ۲۳۰ کیلوولت با ۲۰ درصد از تخفیف و از سطوح ولتاژ ۱۳۲، ۶۶ و ۶۳ کیلوولت با ۱۲ درصد تخفیف محاسبه و دریافت می‌گردد.

علاوه بر بهای انرژی، سایر هزینه ها از قبیل آبونمان، تجاوز از قدرت، عوارض برق، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض حسب مورد و بر اساس ضوابط و مقررات مربوطه، محاسبه و دریافت خواهد شد.

برق مصرفی مراکز استخراج رمزارزها که بر اساس تایید مراجع ذی‌ صلاح به استخرهای استخراج داخل کشور متصل می شوند علاوه بر تخفیف های ولتاژ اتصال، مشمول ۱۵ درصد تخفیف می‌باشند.

به منظور تضمین پرداخت بهای برق مصرفی مشترکین دارای قرارداد تامین برق یا قرارداد پشتیبان، شرکت برق باید، متناسب با قدرت انشعاب یا بر اساس برآورد مابه‌التفاوت میزان مصرف و تولید مشترک، تضمین معتبر از مشترک دریافت نماید.

عناوین برگزیده