تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۰۲
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۶۷۳۵۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رئیس جمهور:

ایجاد شغل برای جوانان خدمتی بزرگ و ارزشمند است/ به دنبال ایجاد زمینه های حضور در بازار‌های جهانی هستیم/ هر جا بتوانم مشکل مردم را حل کنم یک ثانیه صبر نخواهم کرد

می متالز - رئیس جمهور گفت: با بهره گیری از جاذبه های گردشگری و معادن استان یزد، می توان بیکاری را در این استان ریشه کن کرد.
ایجاد شغل برای جوانان خدمتی بزرگ و ارزشمند است/ به دنبال ایجاد زمینه های حضور در بازار‌های جهانی هستیم/ هر جا بتوانم مشکل مردم را حل کنم یک ثانیه صبر نخواهم کرد

به گزارش می متالز، با تبریک میلاد با سعادت پیامبر اکرم (س) از مردم استان یزد بخاطر میهمان نوازی و حضور گسترده در اجتماع پرشور صبح امروز در میدان امیرچخماق قدردانی کرد و افزود: این برای من افتخار آمیز است.

روحانی با بیان اینکه مبارزه فقط در سنگر نیست و مجاهدت فقط در جنگ و مبارزه نیست، گفت: کسی که کار می‌کند نیز مجاهد است. کار و تلاش عیب نیست. ثروت به دست آوردن نه تنها مذموم نیست بلکه پسندیده هم است. اینکه طرحی افتتاح می‌شود و برای جوانان بیکار اشتغال ایجاد می‌کند، خدمت بزرگ و ارزشمندی است و کارآفرینان که تولید و اشتغال ایجاد کرده و نیاز بازار را تأمین می‌کنند، اگر نباشند، ما باید همه اینها را وارد کنیم. در حالی که امروز با تلاش کارآفرینان، روی پای خود ایستاده‌ایم و به جای واردات تولید می‌کنیم. امروز در فولاد تولیدکننده هستیم و صادر می‌کنیم.

رئیس جمهور از افتتاح طرح‌های مختلف در استان ابراز خرسندی کرد و گفت: در استان یزد ۲ طرح بزرگ افتتاح شد که یکی در چادرملو بود که محصول آن در سال یک میلیون و ۵۵۵ هزار تن است و افتتاح کارخانه توربین سازی، سازنده کمپرسور‌های خطوط انتقال گاز بسیار خوشحال کننده و امید بخش است.

روحانی ادامه داد: با ایجاد واحد یاد شده در زمینه توربین‌ها خودکفا شدیم و جای شکر و سپاس دارد که اندیشمندان و کارآفرینان در جهت رشد و پیشرفت کشور تلاش می‌کنند.

 

به آنچه ما وعده دادیم عمل کردیم

او خاطرنشان کرد: همچنین طرح‌های عظیم صنعتی که امروز به بهره برداری رسید حدود سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای آن‌ها سرمایه گذاری شد که این به معنای یک تحول بسیار بزرگ است و به آنچه ما وعده دادیم عمل کردیم.

رییس جمهوری در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با طرح‌های نیمه تمام در استان اضافه کرد: برای تعدادی از طرح‌های نیمه تمام اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

او اظهار داشت: برای تکمیل طرح‌های نیمه تمامی که جزو مصوبات سفر نیستند امروز تسهیلات خوبی از طریق ۱۴ بانک به میزان ۶۰ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد که امیدواریم هم ما و هم بانک‌ها در سایه اعتبارات این طرح‌ها را تکمیل نماییم.

 

بحث گردشگری و صنایع دستی زمینه ای برای اشتغال جوانان است

رییس جمهور در ارتباط با بحث گردشگری اظهار داشت: در بحث میراث فرهنگی دولت باید اعتبار ویژه‌ای در نظر بگیرد، البته در این حوزه هم بخش خصوصی اقدامات بسیار خوبی انجام داده است.

روحانی افزود: حوزه گردشگری اعتبارات متمرکز در یک جا نیست و همین پروژه‌های تامین آب، توسعه خطوط ریلی و موارد مختلف دیگری که تصویب شده، زمینه‌ساز توسعه گردشگری در استان هستند.

او خاطرنشان کرد: بحث گردشگری و صنایع دستی و میراث فرهنگی وسیله بسیار خوب و کوتاهی برای اشتغال جوانان است و همیشه در دولت به دو موضوع گردشگری و شرکت‌های دانش بنیان تاکید ویژه‌ای دارم.

رئیس جمهور با تاکید بر اینکه رابطه سیاسی ما با دنیا یک عامل بزرگ برای گردشگری است، گفت: به عنوان مثال ما ویزا را برای شهروندان یک کشوری بر می‌داریم و همین موضوع کمک بسیار بزرگی برای حوزه گردشگری است.

 

پیشرفت علمی واقتصادی در سایه حضور در بازار‌های جهانی امکان پذیر است

رئیس جمهور در پاسخ به سئوالی درباره حمایت دولت از توسعه فناوری اطلاعات در استان و تقویت ظرفیت‌های استان در این زمینه گفت: امروز توسعه بخش فناوری‌های اطلاعات اهمیت زیادی دارد و دولت نسبت به این موضوع و تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان اهتمام ویژه‌ای قایل است و در این زمینه احداث کارخانه نوآوری در یزد که عملیات اجرای آن در جریان این سفر آغاز شد، می‌تواند تحول بزرگی در بخش فناوری و شرکت‌های دانش‌بنیاد یزد ایجاد کند.

‌روحانی خاطرنشان کرد: تلاش دولت بر این بوده که سیستم ارتباطی کشورمان با دنیا قابل قبول باشد که در این راستا شبکه ملی اطلاعات کشورمان فعال است و فاز‌های مختلف آن در حال افتتاح است.

رئیس جمهور تصریح کرد: معتقدیم پیشرفت علمی واقتصادی در سایه حضور در بازار‌های جهانی امکان‌پذیر است، لذا تسهیل برای حضور در این بازار‌ها را همچنان ادامه خواهیم داد.

‌روحانی در پاسخ به سئوالی در خصوص پدیده مهاجرت‌پذیری و بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان یزد، گفت: دولت هر چه در توان دارد برای بهبود وضعیت استان به‌کار خواهد گرفت و در خصوص بیکاری فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانند و این ظرفیت را دارند که فارغ‌التحصیلان و جوانان تحصیلکرده را جذب و مشغول به‌کار کند.

روحانی با تأکید بر اینکه با همه توان به فکر منافع عمومی مردم هستیم، تأکید کرد: البته مردم هم برای عبور از مشکلات خودشان تلاش می‌کنند. باید مقاومت کنیم، سخت‌کوش و پرتلاش باشیم، جوانان خود را باور کنیم و با دنیا هم در تعامل باشیم.

رئیس جمهور افزود: کار با همسایه‌هایی همچون ترکیه، عراق، افغانستان و پاکستان و همسایه‌ها در شمال و جنوب، همان تعامل با بیرون است و راه را برای حرکت و تلاش باز کردیم.

روحانی یاد آور شد: در کنار هم، با هم و به فکر هم باشیم و از سرمایه‌های ملی خود به خوبی استفاده کنیم اگر نسبت به هم مهربان باشیم، می‌توانیم از مشکلات عبور کنیم. البته بار سنگینی روی دوش ماست که شما باید ما را یاری کنید.

رئیس جمهور در بخش پایانی سخنان خود در جلسه شورای اداری و توسعه استان یزد در جمع مدیران این استان تأکید کرد: هر جا بتوانیم از طریق مذاکره مشکل شما مردم را حل کنیم یا آن را کاهش دهیم من به عنوان رئیس جمهور منتخب شما یک ثانیه صبر نخواهم کرد با اینکه می‌دانم کار بسیار سختی است.

 روحانی اضافه کرد: همین الان هم در تماس هستیم و برای حل مشکلات صحبت می‌کنم اما هیچگاه دنبال ذلت نخواهیم رفت ما به دنبال راه‌حل با عزت هستیم. با رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و آموزه‌های اسلام، همه در کنار هم هستیم و ان‌شاء الله پیروز خواهیم شد.

عناوین برگزیده