تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۸:۳۵
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۶۷۳۶۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

مجتمع صنعتی فولاد اسفراین برای تولید شمش نیاز به سرمایه در گردش دارد

می متالز - رئیس طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی گفت: مجتمع صنعتی فولاد اسفراین برای تولید شمش نیاز به سرمایه گردش دارد.
مجتمع صنعتی فولاد اسفراین برای تولید شمش نیاز به سرمایه در گردش دارد

به گزارش می متالز، مهیار مشایخی، افزود: سرمایه در گردش در این مجتمع صنعتی برای خرید مواد اولیه تولیدی یعنی ضایعات و آهن اسفنجی نیاز است.

وی ادامه داد: پرداخت مطالبات یکی دیگر از نیازهای این واحد تولیدی است که این مجتمع از یکی از واحدهای تولیدی اسفراین حدود 10 میلیارد تومان مطالبه دارد.

مشایخی با اشاره به اینکه فاز چهارم مجتمع صنعتی فولاد اسفراین که در آن امر ذوب قطره ای انجام می شود نیز به بهره برداری رسیده است، اظهارکرد: با راه اندازی این واحد تولیدی، مجتمع صنعتی فولاد اسفراین محصولات خود را به صورت خام عرضه نمی کند، هرچند که هنوز جای ایجاد صنایع پایین‌دستی بیشتر در این مجتمع صنعتی وجود دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر قسمتی از شمش های تولیدی در مجتمع صنعتی فولاد اسفراین به کارخانه تولیدی لوله گستر و بخشی نیز واحد تولیدی آذین فورج اسفراین ارسال و در آنجا مورد استفاده قرار می گیرد.

این مقام مسوول در ارتباط با سفر رئیس جمهور به استان در تابستان امسال و توسعه این مجتمع صنعتی توضیح داد: طی این سفر تفاهم نامه هایی منعقد شد که از این تفاهم نامه ها دو بند مربوط به مجتمع صنعتی فولاد اسفراین است.

وی گفت: یکی از این بندها تکمیل زنجیره فولاد با اجرای طرح های انواع محصولات فولادی آلیاژی است که انواع پروفیل، نورد و ... تولید می شود.

رئیس طرح و برنامه سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی افزود: بند دیگری نیز تکمیل زنجیره فولادی با اجرای طرح قطعات فورجی است که مورد استفاده خطوط راه آهن و ریل سازی قرار می گیرد و باید ایدرو مطالعات لازم را به منظور اینکه طرح ها قابلیت اجرایی شدن در این مجتمع را دارند، انجام دهد.

وی ادامه داد: اکنون مطالعات توسط ایدرو در حال انجام است.

عناوین برگزیده