تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۱:۴۵
بازدید: ۳۴۵
کد خبر: ۶۷۳۸۰
رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس گفت:

لزوم ورود دولت به وضعیت شرکت‌های کشتیرانی

می متالز - رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، گفت: با توجه به مشکلات مالی این شرکت‌ها و گران بودن قیمت سوخت، دولت باید به این شرکت‌ها در قالب یارانه کمک مالی کند.
لزوم ورود دولت به وضعیت شرکت‌های کشتیرانی

به گزارش می متالز، حسین هاشمی تختی‌نژاد درباره مشکلات فعلی شرکت‌های کشتیرانی، اظهار کرد: یکی از مهمترین مسائل این شرکت‌ها تأمین سوخت موردنیاز کشتی‌ها بوده که متأسفانه در چند ماه اخیر شرکت‌های مذکور در تأمین سوخت مورد نیاز خود با مشکلات بسیاری مواجه شده اند.

نماینده مردم بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی آباد و خمیر در خانه ملت افزود: تاکنون چندبار شرکت‌های کشتیرانی نگرانی خود را نسبت به مشکلات مالی خود و تأمین نشدن سوخت موردنیاز گفته اند و ما این موضوع را بار‌ها پیگیری کرده‌ایم.

وی ادامه داد: شرکت‌های کشتیرانی اعلام کرده‌اند که با توجه به بالا بودن نرخ سوخت، در آینده‌ای نزدیک دیگر نمی‌توانند فعالیت خود را دامه دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خاطر نشان کرد: از سوی دیگر شرکت‌های کشتیرانی به دلیل گران بودن نرخ سوخت نتوانستند که قیمت تعرفه‌های حمل و نقل را افزایش دهند و عملا سود چندانی به دست نمی‌آورند. در واقع فعالیت آن‌ها توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

هاشمی تختی نژاد تصریح کرد: در وضعیت فعلی به دلیل بالا بودن هزینه ها، شرکت‌های کشتیرانی تنها با بخشی از ظرفیت خود فعالیت می‌کنند بسیاری از کشتی‌ها و شناور این شرکت‌ها بلا استفاده مانده‌اند.

رئیس کمیته بنادر کمیسیون عمران مجلس، بر لزوم ورود دولت به وضعیت شرکت‌های کشتیرانی تأکید کرد و گفت: با توجه به مشکلات مالی این شرکت‌ها و گران بودن قیمت سوخت، دولت باید به این شرکت‌ها در قالب یارانه کمک مالی کند.

عناوین برگزیده