تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۳:۵۴
بازدید: ۱۹۱
کد خبر: ۶۷۴۰۳
سرویس خبر : انرژی

امضای ۲۶ قرارداد بزرگ نفتی با دانشگاه‌های کشور

می متالز - معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به اینکه ارتباط قوی و ارگانیکی بین صنعت نفت و دانشگاه پایه‌گذاری شده است،‌ گفت: ۲۶ قرارداد بزرگ در مجموعه صنعت نفت و دانشگاه‌ها بسته شده که پنج قرارداد بزرگ در حوزه اکتشاف است.
امضای ۲۶ قرارداد بزرگ نفتی با دانشگاه‌های کشور

به گزارش می متالز، «سعید محمدزاده» امروز (سه شنبه) در مراسم امضای تفاهم‌نامه بین وزارت نفت و سازمان نظام مهندسی معدن ایران در محل وزارت نفت با بیان اینکه ایران از جهت علمی و دانشگاهی در حوزه مهندسی ساختمان، پیشرو است، افزود: اما در به کار گرفتن مجموعه دانش در کشور حتی در ساختمان‌های جدید فاصله‌هایی داریم و عدم رعایت این موارد باعث آسیب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه از جهت اندازه‌گیری کیفیت اثر بخشی علم در کشورها شاخص‌هایی وجود دارد، ‌ادامه داد: در تولید علم و اندازه بازار، رتبه خوبی در جهان داریم اما در کاربری علم وضعیت خوبی نداریم.

محمدزاده تاکید کرد: امیدواریم با اجرایی شدن تفاهم‌نامه‌هایی از این دست از ظرفیت مهندسان در توسعه صنعت کشور استفاده کنیم.

وی گفت:  ذخایر نفت و گاز و معادن بی‌شماری داریم و اگر از این منابع به خوبی بهره ببریم، می‌توانیم راه توسعه را هموارتر کنیم.  

معاون مهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم قدم‌های محکمی برداریم، باید به چهارچوب اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم، افزود: از جمله اینکه تولید در کشور درون‌زا باشد و به مجموعه داشته‌های خود تکیه کنیم.

وی با بیان اینکه در صنعت نفت شاهد رویدادهای ارزشمندی هستیم، ادامه داد: امیدواریم این موارد که با توان مجموعه علم و فناوری در حال انجام است، در کشور نهادینه شود.

عناوین برگزیده