تاریخ: ۲۳ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۱۸
بازدید: ۲۸۶
کد خبر: ۶۷۴۱۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در تبریز:

موضوع تشکیل پلتفرم ها و قوای محرکه موتور مشترک را در خودروهای تجاری دنبال می کنیم/ حدود ۵ درصد از صنعت کشور در آذربایجان شرقی مستقر است

می متالز - سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در بازدید از واحدهای صنعتی تبریز گفت: موضوع تشکیل پلتفرم ها، گیربکس، قوای محرکه و موتور مشترک را در خودروهای تجاری دنبال می کنیم.
موضوع تشکیل پلتفرم ها و قوای محرکه موتور مشترک را در خودروهای تجاری دنبال می کنیم/ حدود ۵ درصد از صنعت کشور در آذربایجان شرقی مستقر است

به گزارش می متالز، مهدی صادقی نیارکی در حاشیه این بازدیدها کرد: از ۷ واحد صنعتی در منطقه غرب صنعتی تبریز بازدید کردیم که اشتغال صنعتی این واحدها بیش از ۵ هزار و ۳۰۰ نفر بوده است.

 

حدود ۵ درصد از صنعت کشور در آذربایجان شرقی مستقر است

او با اعلام اینکه حدود ۵ درصد از صنعت کشور در آذربایجان شرقی مستقر هست، افزود: این استان جزو استان های صنعتی کشور محسوب می شود.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت در ادامه اضافه کرد: واحدهایی که مورد بازدید قرار دادیم عمدتا در حوزه قطعات خودرو بوده اند و در ادامه از شرکت موتوژن و پتروشیمی تبریز که تولیدکننده محصولات متنوع پلیمری است بازدید به عمل آوردیم.

صادقی نیارکی همچنین گفت: امروز از یک آزمایشگاه کالیبراسیون بازدید کرده ایم که این آزمایشگاه می تواند جزو آزمایشگاه های مرجع می تواند باشد.

او با اشاره به بازدیدی که از شرکت کمپرسورسازی داشت، واحدهای صنعتی جز سرمایه های ملی کشور می باشد و همه از جمله سهام داران این شرکت می بایست تلاش کنند واحدی غیرفعال نگردد.

سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت ادامه داد: موضوع تشکیل پلتفرم ها، گیربکس، قوای محرکه و موتور مشترک را در خودروهای تجاری می تواند به تعمیق ساخت و کاهش وابستگی و تولید در مقیاس اقتصادی منجر شود.
صادقی نیارکی بیان کرد: شرکتهای مورد بازدید امروز دارای کارکنان و مدیران پرتلاش و دانش فنی خوبی بوده اند.

گفتنی است مهدی صادقی نیارکی "سرپرست معاونت امور صنایع وزارت صمت" جهت شرکت در میز سوم تعمیق ساخت داخل در حوزه خودرو به تبریز سفر کرده است.

عناوین برگزیده