تاریخ: ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۲:۲۹
بازدید: ۱۲۷
کد خبر: ۶۷۴۲۵
مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز گفت:

راه آهن چهارباغ تعیین تکلیف می شود

می متالز - تمامی دستگاه‌های اجرایی البرز برای رسیدگی به معضلات چهارباغ به ویژه راه آهن این بخش مکلف هستند.
راه آهن چهارباغ تعیین تکلیف می شود

به گزارش می متالز، غلامحسین سلمانی، مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز در جلسه بررسی مسائل و مشکلات بخش چهارباغ که با حضور فرماندار شهرستان ساوجبلاغ و مدیران کل استانی برگزار شد افزود: جهت تعیین تکلیف مشکلات راه آهن و معضلات ترافیکی این منطقه بازدید‌هایی با حضور مدیرعامل و معاونین شرکت راه آهن جمهوری اسلامی انجام شده و اجرای کلیه تقاطعات راه آهن در دستور کار قرار گرفته است.

او افزود: طبق دستور استاندار محترم تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید به طور جد پیگیر مشکلات و مسائل بخش چهار باغ باشند و در این راستا دستگاه‌های متولی مکلف هستند اقدامات و تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز در ادامه گفت: انتقال خط برق فشار قوی، لوله گذاری نهر فاضلاب در مسیر ریل راه آهن و همچنین سامان دهی تمامی تقاطع‌های راه آهن در دستور کار قرار گرفته و به طور مستمر پایش می‌شود.

او افزود: احداث زیر گذر‌ها جهت تسهیل تردد نیز از جمله اقداماتی است که در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

سلمانی با اشاره به پیش بینی دو راهکار برای مشکلات سایت حلقه دره و مدیریت پسماند گفت: با ایجاد دو سایت بازیافت در دونقطه غربی و شرقی استان از میزان ورودی پسماند به سایت حلقه دره به طور قابل ملاحظه‌ای کاسته خواهد شد و همچنین لازم است انجام فرایند بازیافت و تولید کمپوست مبتنی بر روش‌های نوین و تکنولوژی روز در سایت فوق عملیاتی شود.

او افزود: با توجه به همجواری فرودگاه پیام با سایت حلقه دره و تجمع پرندگان در این سایت، که یکی از چالش‌های اصلی فرودگاه به شمار می‌رود، مکانیزه کردن فرایند بازیافت می توانی منجر به کاهش تجمع پرندگان در این منطقه شود.

او در ادامه گفت: اجرای شبکه جمع آوری و انتقال فاضلاب شهری چهارباغ به تصفیه خانه ازطریق شرکت آب و فاضلاب استان با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان طی هفته آینده کلنگ زنی خواهد شد و همچنین اجرای پروژه آبرسانی به روستا‌های بخش چهارباغ و طراحی مجموعه‌های تاسیسات روستا‌ها به صورت تجمیعی در دستورکار قرار گرفته است.

سلمانی افزود: تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش و تربیت بدنی نیازمند همراهی و مشارکت شهرداری ها، دهیاری‌ها و سرمایه گذاری های بخش خصوصی است.

او در ادامه گفت: با توجه به تشدید بارندگی‌ها به منظور جلوگیری از آبگرفتگی معابر و زیرگذر‌ها تمهیدات و اعتبارات لازم پیش بینی شده است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل و ترافیک استانداری البرز گفت: تعریض محور سهیلیه و سامان دهی روشنایی بلوار پیام در اسرع وقت اجرایی خواهد شد.

او افزود: برای تعیین تکلیف جاده قضلحصار و حل مشکلات پیرامونی این محور لازم است دستگاه‌های مسئول تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.

سلمانی گفت: ایمن سازی مدارس واقع در شهرک ابریشم به طور جد پیگیری می‌شود.

او افزود: پروژه‌ها و اقدامات عام المنفعه در راستای تامین رفاه شهروندان باید در راس تمامی اقدامات مدیران قرار گیرد.

عناوین برگزیده