تاریخ: ۲۰ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۲۰:۲۶
بازدید: ۳۵۳
کد خبر: ۶۷۴۶۳
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس جمهور:

گل گهر بهشت معدنی است

می متالز - حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، رییس جمهور گفت: گل گهر بهشت معدنی است، در دنیا استخراج معادن در عمق هزار و ۵۰۰ متر تا ۳ هزار متر است اما در گل گهر مس و آهن از سطح زمین بیرون می‌آید و معدن سرمایه عظیمی است و تنوع معدنی در کشور داریم و اکتشافات جدیدی به ثبت رسیده است.
گل گهر بهشت معدنی است

به گزارش می متالز، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی، در سفر به استان کرمان و در آیین افتتاح طرح های صنعتی و معدنی شهرستان سیرجان گفت: دیروز و امروز برای من روز‌های بسیار پر افتخار و خوشی بود.

او افزود: آنچه مشاهده کردیم سخت کوشی تلاش ایمان و فداکاری برای آرمان‌ها و برای ملتی بزرگ و برای ایران عزیزمان است.

روحانی با بیان اینکه پرونده درست کردن هنر نیست، اظهار کرد: به پرونده درست رسیدگی کردن خوب و هنر است. ما همه بنده خدا هستیم پس بیایم به هم عشق به ورزیم.

رییس جمهور افزود: از آغاز انقلاب تا کنون ۴۱ سال به جز دفاع مقدس و ایستادگی در برابر فشار خارجی‌ها در بخش فناوری، اقتصاد، علم و دانش کارهای  بسیار بزرگی در کشور انجام  شده است.

او تصریح کرد: ما کشوری بودیم که توانایی سد سازی به معنایی که خودمان طراحی و اجرا کنیم نداشتیم، اما امروز کشوری هستیم که نه تنها نیاز خودمان را تامین می کنیم بلکه در سطح جهان نیز در این کار بزرگ صاحب قدرت هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی گفت: اگر فروردین امسال این سد‌ها نبود جان مردم ما در خوزستان، گلستان و ۲۵ استان دیگر در خطر بود و میزان خسارات بیش از این بود.

او افزود: ما در زمینه برق وارد کننده بودیم خودمان نمی توانستیم نیروگاه بسازیم اما امروز نه تنها در منطقه هم برای خودمان نیروگاه می سازیم بلکه برای کشور‌های دیگر نیز می سازیم این به این معنی است که در این زمینه تحول زیادی را شاهد بودیم.

رییس جمهور ادامه داد: در فولاد توانمند و قدرتمند هستیم که بتوانیم کارخانه بسازیم و می توانیم تولید کننده و صاحب قدرت باشیم.

او افزود: ما زمانی بود که ریل را وارد می کردیم، اما اکنون به صنعت داخلی مان متکی هستیم  پیشرفت‌های زیاد داشتیم سیاست‌های دولت تدبیر و امید از ابتدا گسترش و حمایت از صنعت ریلی بود و سال آینده امیدواریم ریل یزد به شیراز و اقلید متصل شود.

رییس جمهور با اشاره به اینکه ما یک زمانی موشکی که بخواهیم هواپیمایی متجاوز را منهدم کنیم نداشتیم گفت: امروز در پدافند هوایی در یک جایگاهی هستیم که یکی از کشور‌های مهم آسیایی گفت شما در ایران توانستید به دست خودتان موشکی بسازید که موشک آمریکایی را منهدم کنید.

او ادامه داد: در بحث صنعت نفت و گاز حرکت عظیمی صورت گرفته ما امروز می توانیم یک فاز پارس جنوبی را طراحی کنیم و در پتروشیمی پیشرفت داشتیم.

حجت الاسلام والمسلمین روحانی افزود: امروز در صنعت گاز پیشرفت خوبی داریم و در تمام روز‌های سال صادر کننده هستیم حتی در زمستان در زمینه برق هم صادر کننده هستیم و تبادلی که داریم تحولی بسیار عظیم و بزرگ است و اکنون می توانیم گاز استخراج کنیم و از نیرو‌های متخصص خودمان باید تشکر کنیم حتی از نیرو‌های نظامی و مسلح و تلاششان کار بزرگی که در زمینه اکتشاف نفت امروز خودمان انجام دهیم و میدان نفتی عظیمی را به ثمر بنشانیم.

رییس جمهور گفت: ۵۳ میلیارد بشکه نفت در میدان جدید ما به صورت قطعی شده که آن را کشف کردیم.

او افزود: معدن گل گهر بهشت معدنی است در دنیا استخراج معادن در عمق هزار و ۵۰۰ متر تا ۳ هزار متر است اما در گل گهر مس و آهن از سطح زمین بیرون می‌آید و معدن سرمایه عظیمی است و تنوع معدنی در کشور داریم و اکتشافات جدیدی به ثبت رسیده است.

رییس جمهور تصریح کرد: با همه تلاش‌هایی که انجام می‌دهیم اگر با فناوری روز آشنا نشویم عقب مانده ایم امروز در دنیا هوش مصنوعی سرآمد است و سرمایه بزرگی برای تحولات بزرگ اقتصادی و اجتماعی است و ما نباید از این صنعت عقب بمانیم.

او افزود: کار دولت در زمینه شرکت‌های دانش بنیان است شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها زندگی امروز را متحول کرده است.

عناوین برگزیده