تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ، ساعت ۱۷:۳۵
بازدید: ۲۷۱
کد خبر: ۶۷۵۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

افزایش قیمت بنزین چه بر سر بورس خواهد آورد؟ پیش بینی شاخص ۴۰۰ هزار واحدی تا خرداد سال ۱۳۹۹/ پول‌های بزرگ مترصد زمان مناسب برای بازگشت هستند

می متالز - قاسمی ارتفاع ۴۲۰ هزار واحدی برای شاخص کل را در دی ماه تنها با رشد دلار محتمل دانست و تاکید کرد: در اینصورت دلار نیمایی باید افزایش یابد چرا که در صورتی که دلار نیمایی افزایش نیابد، شرکت‌های بزرگ که شاخص را تکان می‌دهند حرکتی نخواهند کرد.
افزایش قیمت بنزین چه بر سر بورس خواهد آورد؟ پیش بینی شاخص ۴۰۰ هزار واحدی تا خرداد سال ۱۳۹۹/ پول‌های بزرگ مترصد زمان مناسب برای بازگشت هستند

به گزارش می متالز، کارشناس بازار سرمایه، ارتفاع ۴۲۰ هزار واحدی برای شاخص کل را در دی ماه تنها با رشد دلار محتمل دانست و تاکید کرد: در اینصورت دلار نیمایی باید افزایش یابد چرا که در صورتی که دلار نیمایی افزایش نیابد، شرکت‌های بزرگ که شاخص را تکان می‌دهند حرکتی نخواهند کرد.

محمدرضا قاسمی در گفتگو با بیان اینکه شاخص بورس تا خردادماه کانال ۴۲۰ هزار واحدی را تجربه خواهد کرد، در خصوص افزایش قیمت بنزین و تاثیر آن بر نماد‌های پالایشی گفت: این موضوع تاثیر بر این نماد‌ها نخواهد داشت و نفع و ضرری برای این نماد‌ها ندارد چرا که دولت نفت را با قیمت فوب خلیج فارس به پالایشگا‌ها می‌دهد و بنزین، گازوئیل و سایر مشتقات و فراورده‌ها را نیز با نرخ فوب خلیج فارس تحویل می‌گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شرکت‌ها در بودجه سال آینده  دلار را ۱۱ هزار تومان پیش بینی می‌کنند و در تحلیل هایشان برای سال آتی با دلار ۱۱۰۰۰ تا ۱۱۵۰۰ هزار ریالی، سود شرکت‌ها ۱۰ درصد بیشتر خواهد شد و شاخص تا محدوده ۳۴۰ و ۳۵۰ هزار واحدی از این نظر امکان رشد خواهد داشت و حدود ۵۰ هزار واحد نیز به دلیل تقسیم سود اردیبهشت تا خرداد ماه رشد کرده و پیش‌بینی می‌شود تا ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۲۰ هزار واحدی افزایش یابد.

قاسمی ارتفاع ۴۲۰ هزار واحدی برای شاخص کل را در دی ماه تنها با رشد دلار محتمل دانست و تاکید کرد: در اینصورت دلار نیمایی باید افزایش یابد چرا که در صورتی که دلار نیمایی افزایش نیابد، شرکت‌های بزرگ که شاخص را تکان می‌دهند حرکتی نخواهند کرد.

به گفته قاسمی بازار سرمایه حرکت صعودی را در بهمن‌ماه تجربه خواهد کرد و به هر بهانه‌ای بازدهی خوبی را در آن مقطع زمانی ثبت خواهد کرد.

وی با اشاره به تعادل در قیمت‌های جهانی گفت: در قیمت کامودیتی‌ها رشد و افت خاصی را نداشته و علی رغم گزارش ۶ ماهه خوب شرکت‌ها، بازار واکنش خوبی خاصی به این موضوع نشان نداد و انتظار این خواهد بود که با توجه به سود تقسیمی ۹۸ و پیش بینی‌ای پی اس سال ۹۹ بازار حرکت و رشد صعودی خود را از آذر و دی ماه شروع کند.

اما خبر خوب برای بازار افزایش ارزش و حجم معاملات بود، ارزش کل معاملات در هفته منتهی به ۲۲ آبان ماه به بیش از  ۶۵۴۶۳ میلیارد ریال رسید که با رشد ۱۹ درصدی نسبت به هفته قبل مواجه شد.
 

اقبال سرمایه گذاران به صندوق‌ها

حجم معاملات صندوق‌های سرمایه گذاری  با رشد ۴۹.۴۴ درصدی به ۶۷۹ میلیون واحد بالغ شد که با ارزش معاملاتی بیش از ۶۹۰۷  میلیارد ریال در هفته‌ای که گذشت، با افزایش ۴۹ / ۴۸ درصدی مواجه شد.

ارزش معاملات بازار بدهی با رشد ۲۴ درصدی رقم ۱۱۹۵ میلیارد ریال را ثبت کرد و حجم معاملات این بازار نیز با رشد ۲۴.۲۴ درصدی از ۱۰۲ میلیون برگه فراتر رفت.

ارزش معاملات بازار اول و دوم سهام نیز به ترتیب با ۲۱.۵۷. ۱۱.۰۹ درصد رشد مواجه شد و بر این اساس ارزش معاملات بازار اول ۲۸۲۸۶  میلیارد ریال و بازار دوم ۲۹۰۶۳ میلیارد ریال گزارش شد، ضمن آنکه حجم معاملات بازار اول با ثبت رقم ۷ میلیون و ۲۶۶ هزار برگه سهم کاهش اندکی را نسبت به هفته قبل ثبت کرده، لیکن در بازار دوم ارزش معاملات با رشد ۵.۰۸ درصدی مواجه شده است

عناوین برگزیده